برداشت برنج از 159 هزار هکتار شالیزارهای مازندران انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در بیش از 159 هزار هکتار از شالیزارهای استان تاکنون برداشت برنج صورت گرفته است.

حیدرپورافزود: تاکنون برداشت برنج در بیش از 159 هزار هکتار از شالیزارهای استان مازندران صورت گرفته که حدود 144 هزار هکتار آن مربوط به ارقام محلی و مابقی به ارقام پر محصول اختصاص داشته است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع سطوح برداشت شده برنج، 140 هزار هکتار آن به روش برداشت مکانیزه و مابقی سنتی بوده، سطح پرورش رتون استان را تا کنون بالغ بر 48 هزار هکتار و نشاء مجدد را بیش از 21 هزار هکتار اعلام داشت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران از واردات جایگزین قرص های تخت فسفید آلومینیوم توسط شرکت فرید تجارت کرمان خبر داد.

اخوان افزود: با توجه به ممنوعیت تدارک و واردات و مصرف قرص های تخت فسفید آلومینیوم بر اساس مصوبه هیئت نظارت سموم و تاکید سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر تهیه و تدارک بسته بندی های کوچکتر سم فستوکسین پودری با فرمولاسیون مجاز و مورد تائید سازمان حفظ نباتات کشور، شرکت فرید تجارت کرمان به عنوان نماینده انحصاری دتیا دگش آلمان در ایران که در زمینه واردات فرمولاسیون های پودری سم فستوکسین در بسته بندی های 4، 6، 10 ،12 ،20 و 100 عددی با ماده موثره فسفید آلومینیوم دیتا بگ و سم فسفید منیزیم با نام تجاری دگش پلیت با مجوز سازمان فوق فعالیت می نماید، اقدام به واردات کوچکترین بسته بندی این سم به صورت تک ساشه ای در داخل بسته های آلومینیومی به وزن 34 گرم و مقدار گاز تولیدی 11و سه دهم گرم کرده است./ب

برچسب ها: برداشت ، شالیزار ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.