مجموعه مستند "خانه امن" که به کارگرداني مرتضي خرم دشتي و تهيه کنندگي محسن بخارايي از شبکه مستند پخش می‌شود در این قسمت که جمعه، 24 مرداد ماه روی آنتن می‌رود ، با عنوان "اقلیم فین" به سراغ زیبایی های باغ فین می‌رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ مجموعه مستند «خانه امن» که به کارگردانی مرتضی خرم دشتی و تهیه کنندگی محسن بخارایی از شبکه مستند پخش می شود در این قسمت که جمعه، 24 مرداد ماه روی آنتن می رود ، با عنوان « اقلیم فین » به سراغ زیبایی های باغ فین می‌رود.

این مجموعه هفت قسمتی، مرور و روایتی است از شکل گیری تمدن در فلات مرکزی ایران با محوریت منطقه کاشان و بررسی مفهوم خانه در میان ساکنان گذشته این منطقه با تکیه بر اصول معماری و زندگی شهری.

چشمه زندگی، اقلیمِ فین، شهرِ مردم، خانه عباسیان، خانه طباطبایی، خانه بروجردی و زندگی ایرانی نام قسمت‌های مختلف این مجموعه است و در دومین قسمت باغ ایرانی فین و زیبایی‌هایش را به تصویر می‌کشد.

»خانه امن» می‌خواهد دریچه‌ای به دنیای امن و آرام گذشته باشد و نشان دهد مفهوم خانه در طی سالیان دستخوش تغییرات فراوانی شده است. این مجموعه به سراغ خانه‌های کویری و اقلیم کاشان رفته و سعی می‌کند با اشاره به نکات خاص معماری کویر و سبک زندگی کویرنشینان تصویر جامعی از زندگی و خانه‌های مردم کویر ارائه کند.

تحقیق و نگارش متن مجموعه توسط مطهره حاجی زاده صورت گرفته و همچنین گفتار متن آن توسط جلال مقامی، دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون در استودیو بهاران و زیر نظر محمد حقیقی ضبط گردید. مراحل تحقیق، نگارش و تولید مجموعه «خانه امن» از اسفند 91 تا شهریور 92 در شبکه مستند سیما صورت گرفته است.

این مجموعه هفت قسمتی جمعه‌ها ساعت 19:30 و به مدت 40 دقیقه از شبکه مستند پخش خواهد شد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار