مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم از افتتاح، کلنگ زنی و بهره برداری 14 پروژه به ارزش 16 میلیارد و 60 میلیون تومان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ علی جان صادق‌پور در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم در هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: 14 میلیون متر مکعب آب به روستاهای استان قم انتقال داده می‌شود اما کنتور مصرف این روستا هفت میلیون متر مکعب را نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم بر لزوم برطرف سازی این مشکل در روستاها تاکید کرد و گفت: اگر 85 درصد از این هفت میلیون مترمکعب آب در روستاها به مصرف واقعی برسد، منابع آب روستاهای استان قم تامین خواهد شد.

صادق‌پور با اشاره به برگزاری جلسه‌های متعدد با شورای اسلامی روستا‌ها و بخش‌داری‌ها تصریح کرد: این شوراها همکاری مناسبی با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم داشته‌اند و تاثیرات مطلوب این همکاری نیز مشهود است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم خاطرنشان کرد: استان قم 215 روستا را در خود جای داده و 150 روستای این استان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان است و در 135 روستا از این آمار بیش از20 خانوار سکونت دارند.
وی از دسترسی به 140 منبع آبی در سطح روستاهای استان قم خبر داد و بیان کرد: 120 چاه و 20 منبع آبی مختلف از جمله چشمه و غنات این آمار را تشکیل می‌دهند.

صادق‌پور با اشاره به وضعیت تامین منابع آبی متذکر شد: برخورداری منابع آبی استان قم 10 درصد از آمار دیگر استان‌های کشور کم‌تر است.
وی به استفاده از 18 دستگاه آب شیرین کن در بخش مرکزی اشاره و خاطرنشان کرد: 10 روستای استان قم فاقد هرگونه منبع آبی هستند و از روش آب رسانی سیار برای این روستاها استفاده می‌شود.

صادق‌پور اقدامات انجام شده شرکت آب و فاضلاب استان قم در سال‌92 را بسیار موثر دانست و اظهار کرد: 36 هزار متر مکعب مخزن، 1500 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال و 180 مخزن مشترک در روستاهای استان قم مورد استفاده قرار گرفته‌‌اند.


انتهای پیام/ش
برچسب ها: قم ، منابع ، آبی ، بهره برداری ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.