مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از اختیاری بودن خود مالکی کردن واحدهای مسکن مهر پردیس خبر داد و گفت: هیچگونه اجباری در این مورد نیست.

حسن ولی ‏‌پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در رابطه با ملکی کردن واحدهای مسکن مهر پردیس، مراجعات مردمی و تقاضای زیاد متقاضیان برای تغییر سند 99 ساله به خودمالکی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در زمان مدیرت وقت طبق نظرسنجی ‌‏ای که صورت گرفت، اعلام شد که درصد بالایی از افراد تقاضای خود مالکی شدن مسکن خود را دارند و با پیگیری و اخذ مجوز از مسئولان شهرهای جدید و تائید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، شناسایی افرادی که در این خصوص تقاضا داشتند، انجام شد.

ولی ‌‏پور نظرسنجی انجام شده در سایت شرکت عمران شهر پردیس را اختیاری خواند و افزود: هر متقاضی که در گذشته قرارداد پیش فروش خود را دریافت کرده است، می‏‌ تواند با مراجعه به سایت نظر خود را در این خصوص ارائه دهد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: روش اجرا نیز به این صورت است که شرکت عمران باید یک قطعه تفکیکی یا یک بلوک را برای تمام متقاضیانی که تقاضای خودمالکی دارند، اختصاص دهد و این نظرسنجی هم برای این متقاضیان بوده است.

وی ادامه داد: اما برای متقاضیان جدیدی که هنوز قرارداد پیش ‌‏فروش دریافت نکرده ‌‏اند، این مشکل وجود ندارد و در زمان عقد قرارداد خود مالکی یا 99 ساله بودن واحد خود را انتخاب می ‏‌کنند.

ولی ‌‏پور تصریح کرد: این نظرسنجی صورت گرفته برای تعیین تعداد متقاضیان بوده است که طبق آمار گرفته شده از 2 هزار و 300 نظر دریافت شده بیش از 2 هزار و 150 نفر موافقت خود را در خصوص تغییر سند به ملکی اعلام کردند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: استقبال متقاضیان از این طرح بسیار بالا بود و در این خصوص هیچ‏ گونه اجباری در کار نیست و ما به درخواست خود متقاضیان پیگیر این کار شده ‏‌ایم.

وی لازمه اجرای این طرح را درخواست خود متقاضیان اعلام کرد و افزود: باید تمام متقاضیان یک بلوک این تقاضا را داشته باشند و روش محاسبه متراژ نیز با توجه به مساحت کل زمین و تقسیم آن برای هر مالک تعیین می‏‌ شود.

ولی ‌‏پور تصریح کرد: به طور مثال در فاز 11 هر بلوک 59 مالک و در فاز هشت نیز مالکان آن 6 تا 10 نفر هستند و در فاز 9 نیز 24 نفر و به همین صورت تمام افراد یک بلوک باید تقاضای تغییر سند به خود مالکی را داشته باشند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: بعد از آن مقدار زمین را تقسیم بر تعداد و متراژ واحدها کرده و بعد کارشناس رسمی دادگستری بر روی این واحدها قیمت می‏‌گذارد که پرداخت این مبلغ 50 درصد نقد و بقیه به صورت اقساط 24 ماه خواهد بود/ش/ن.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.