دیدبان حقوق بشر اروپا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در جنگ غزه از سلاح‌هایی استفاده می کند که منجر به متلاشی شدن بدن مجروحان می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، دیدبان حقوق بشر اروپا در گزارشی اعلام کرد: اسرائیل در جنگ خود علیه غزه که برای بیست وهشتمین روز متوالی ادامه دارد، از سلاحی خطرناک استفاده می کند که منجر به متلاشی شدن بدن مجروحان و قربانیان می گردد.

"رامی عبده " مدیر مرکز اروپایی مدیترانه‌ای حقوق بشر در ژنو  گفت: کادر تحقیق و جستجوی این سازمان از قول گروهی از پزشکان در غزه نقل کرد: آن‌ها جراحت های خطرناکی را دیده‌اند که غیر طبیعی بوده‌ و بسیاری از زخمی‌ها علاوه بر اینکه برخی از اعضایشان قطع شده، در روی آنها علامت حرارت بسیاری شدیدی مشاهده کردند بدون اینکه آثاری از ترکش در روی آن مشاهده شود.

این پزشکان همچنین گزارش کرده‌اند که آثار سوختگی عمیقی در برخی از موارد مشاهده کرده‌اند که به استخوان می‌رسد؛ واین علاوه بر متلاشی شدن بافت‌های بدن بوده که منجر به خونریزی شدید عضو مجروح شده است.

عبده سپس گفته: به نظر می‌رسد سلاحی که منجر به این چنین جراحاتی می‌شود سلاح معروف به "دایم" (DIME; Dense Inert Metal Explosiv) بوده که بمب‌هایی است که هنوز درمرحله آزمایش قرار دارند و از پوسته ای از الیاف کربنی تشکیل می‌شوند که پر از مخلوطی از مواد منفجر (RDX یا HMX) و پودری که از مخلوط فلز سنگین تنگستن(HMTA)  که سبب سرطان می‌شود و نیکل و کربن و کبالت و آهن تشکیل شده و با انفجار این ماده مخلوط سمی، موجی مرگبار در منطقه مستقیم بمباران بوجود می‌آورد.

طبق پژوهش های دیدبان حقوق بشراروپا این سلاح هنوز در سطح بین المللی به دلیل جدید بودن آن جزء سلاح های ممنوعه قرار نگرفته؛ بطوریکه قوانین جنگی سخنی از برخورد با این نوع از سلاح‌ها به میان نیاورده‌اند.

عبده در پایان از جامعه جهانی خصوصا از طرف‌های تأثیرگذار در منطقه خواست تا اقدام به انجام اقدامات سریع و ملموس برای جلوگیری از خونریزی‌های مداوم اسرائیل در غزه بکنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار