تمی ابوغنیم در جریان سخنانی در حاشیه مجمع ملی حزب دموکرات آمریکا در شیکاگو تاکید کرد: (رژیم) اسرائیل با حمایت مستقیم واشنگتن در غزه جنایت می‌کند.

تمی ابوغنیم یکی از اعضای گروهی از پزشکان شرکت کننده در عملیات امدادرسانی در غزه که به تازگی از این منطقه به آمریکا بازگشته است، در جریان سخنانی در حاشیه مجمع ملی حزب دموکرات آمریکا در شیکاگو تاکید کرد: (رژیم) اسرائیل با حمایت مستقیم واشنگتن در غزه جنایت می‌کند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابوغنیم در جریان سخنرانی خود با بیان اینکه بر اثر ۱۰ ماه تهاجم رژیم صهیونیستی، در حال حاضر زندگی برای یک غیرنظامی در این منطقه غیرممکن است، گفت: مردم غزه به من می‌گفتند حتی یک روز دیگر نمی‌توانیم این وضعیت را تحمل کنیم و گفته آنان کاملاً صحیح است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا باید تحریم تسلیحاتی علیه رژیم صهیونیستی را اجرایی کند، افزود: وقتی تک‌تیرانداز‌های اسرائیلی کودکان و غیرنظامیان را هدف می‌گیرند و زمانی که بمب‌های اسرائیلی در نوار غزه فرو می‌ریزند ما نمی‌توانیم وظیفه خود را به عنوان یک پزشک در کمک به مردم فلسطین انجام دهیم و (رژیم) اسرائیل با حمایت مستقیم واشنگتن در غزه جنایت می‌کند و این شرایط را ایجاد کرده است.

فیروزه سیدوا یکی دیگر از اعضای گروهی از پزشکان شرکت کننده در عملیات امدادرسانی در غزه که او نیز به تازگی از این منطقه بازگشته هم در جریان سخنرانی خود با بیان اینکه از ۲۵ مارس تا ۸ آوریل (از ۶ تا ۲۰ فروردین) در این منطقه بوده است، اظهارکرد: من دیدم که چطور نظامیان اسرائیلی نه فقط یکی دو بار بلکه هر روز با گلوله‌هایی که با پول‌های ما تهیه شده‌اند به سر کودکان فلسطینی شلیک می‌کردند.

وی در ادامه با اشاره به کودکانی که آرزو داشتند در کنار خانواده‌هایشان می‌مردند تا به یاد نیاورند که چگونه اجساد والدین و اعضای خانواده آنها سوخته و مثله شده بودند، تاکید کرد: البته همه این جنایات با سلاح‌های آمریکایی انجام شده‌اند، بنابراین اعمال تحریم تسلیحاتی علیه (رژیم) اسرائیل یک ایده افراطی نیست.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به ارتکاب فجیع‌ترین جنایت‌ها علیه غیرنظامیان در نوار غزه ادامه می‌دهد و از جمله آنها می‌توان به جنایت کوچاندن اجباری و آوارگی اجباری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان غیرنظامی فلسطینی اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی با تهدید به کشتار و بمباران و استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین المللی که استفاده از آنها جنایت علیه بشریت به شمار می‌رود، شهروندان فلسطینی را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود و آوارگی اجباری می‌کند و این کار جای هیچ شک و تردیدی باقی نمی‌گذارد که رژیم صهیونیستی به عمد و بر اساس یک طرح از قبل طراحی شده سعی در خفه کردن شهروندان و جامعه فلسطینی در نوار غزه از طریق جمع کردن آنها در مساحتی بسیار کوچک را دارد که به یک دهم مساحت نوار غزه هم نمی‌رسد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) تاکنون ۴۰ هزار و ۲۲۳ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کمک به اسرائیل، انبارهای تسلیحاتی آمریکا را خالی کرد
۰۹:۰۹ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
کمک به اسرائیل، انبارهای تسلیحاتی آمریکا را خالی کرد
Iran (Islamic Republic of)
اسرائیل با حمایت مستقیم جوبایدن وحشی در غزه جنایت می‌کند (رژیم) اسرائیل با حمایت مستقیم ارتش وحشی آمریکا جنایتکار در غزه جنایت می‌کند.
۰۸:۵۸ ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
اسرائیل با حمایت مستقیم جوبایدن وحشی در غزه جنایت می‌کند
(رژیم) اسرائیل با حمایت مستقیم ارتش وحشی آمریکا جنایتکار در غزه جنایت می‌کند.
آخرین اخبار