رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها تاکید کرد که «دونالد ترامپ» همچنان به ایجاد هرج و مرج، تفرقه و تحقیر دیگران ادامه می‌دهد.

«بیل کلینتون» چهل و دومین رئیس‌جمهور ایالات متحده که از سال ۱۹۷۶ در تمامی کنوانسیون‌های دموکرات‌ها سخنرانی کرده است، متعهد شد که سهم خود را برای تبدیل «کامالا هریس» به اولین رئیس‌جمهور زن این کشور انجام دهد.

کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که در شیکاگو در حال برگزاری است، نمایشی انتخاباتی با هدف تایید رسمی هریس به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر است. او قرار است با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان روبرو شود.

بیل کلینتون، رئیس‌جمهور سابق آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت آمریکا، دونالد ترامپ را به سخره گرفت و او را فردی خودشیفته خواند که دغدغه‌های کوچکی که هیچ ربطی به مشکلات روزمره آمریکایی‌ها ندارد، به خود گرفته است.

کلینتون خطاب به حامیان دموکرات‌ها گفت: «به نظر من، در سال ۲۰۲۴ ما یک انتخاب کاملا روشن داریم. هریس "برای مردم" است؛ فرد دیگر (ترامپ) درباره "من و خودم" است.»

اگر هریس در ماه نوامبر پیروز شود، اولین رئیس‌جمهور زن ایالات متحده خواهد شد و چیزی را که «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه سابق آمریکا و همسر کلینتون، هشت سال پیش نتوانست مقابل ترامپ به سرانجام برساند، به دست خواهد آورد.

بیل کلینتون ۷۸ ساله که از ترامپ ۲ ماه کوچک‌تر است، به سن و سال ترامپ هم کنایه زد و بعد درباره خودش گفت: «نمی‌دانم دیگر در چند کنوانسیون دیگر می‌توانم سخنرانی داشته باشم.»

به گزارش ای‌بی‌سی‌نیوز، این رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با بیان اینکه ترامپ همچنان به ایجاد هرج و مرج، تفرقه و تحقیر دیگران ادامه می‌دهد، گفت «او هنوز در حال تفرقه‌افکنی است. او هنوز هم دیگران را سرزنش می‌کند. او هنوز هم دیگران را تحقیر می‌کند. او هرج و مرج ایجاد می‌کند و سپس آن را به گونه‌ای مدیریت می‌کند که گویی هنر گرانبهایی است.»

کلینتون با بیان اینکه اکنون آماده است تا برای هریس در ایالت‌های مهم مبارزه کند، در پایان گفت گفت: «اگر به این تیم رای دهید، اگر آنها را انتخاب کنید و اجازه دهید آنها این هوای تازه را وارد کنند، تا آخر عمر به آن افتخار خواهید کرد. فرزندان شما به آن افتخار خواهند کرد. من وظیفه خودم را انجام خواهم داد، شما وظیفه خودتان را انجام دهید.»

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار