نشست خبری وزرای خارجه آمريکا و اوکراين؛

کری: آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کند

جان کری مجددا مدعی شد؛اسرائیل در برابر تونل ها و موشک های فلسطینی ها از خود دفاع می کند و آمریکا از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛جان کری با تکرار این ادعا که اسرائیل سرگرم دفاع از خود در برابر تونل ها و موشک های فلسطینی ها است گفت برقراری آتش بس و گفتگو، به اسرائیل کمک می کند با تلفات کمتر راه حلی برای این مشکلات پیدا کند. 

جان کری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اوکراینی خود درباره اعمال تحریم های جدید غرب علیه روسیه گفت: ما در مرحله آماده سازی تحریم ها هستیم ولی بر اساس روند اوضاع تصمیم گیری خواهیم کرد. اروپا برای آماده سازی تحریم ها علیه روسیه تلاش می کند ولی راهی طولانی در پیش داریم... اوکراین نیز طبعا باید در روند دستیابی به راه حل مشارکت داشته باشد. این کار بدون مذاکرات سیاسی امکان پذیر نیست.

جان کری در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه نیز گفت: من در دو روز اخیر چندین بار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره امکان برقراری آتش بس گفتگو کردم. او می گوید اسرائیل از خودش در برابر تونل ها و موشک ها محافظت می کند. ما به طور جدی با دوستان اسرائیلی خود در تماس هستیم و تلاش می کنیم راه حلی برای اوضاع کنونی پیدا کنیم و از بحرانی تر شدن اوضاع جلوگیری کنیم.

هر دو طرف باید به راه حلی در این زمینه دست یابند. هیچ کس در آمریکا و در کل جهان نمی تواند خطر تونل ها را برای اسرائیل انکار کند و ما معتقدیم اسرائیل حق دارد از خودش در برابر موشک ها و تونل ها دفاع کند. ولی معتقدیم این مشکلات باید از طریق گفتگو با کمترین تلفات جانی حل شود... حمایت ما از اسرائیل به علت اعتقاد ما به حق اسرائیل برای دفاع از خود است... ولی برقراری آتش بس به اسرائیل به منظور یافتن راه حلی برای مشکل تونل ها کمک خواهد کرد و جامعه بین المللی نیز خواستار این مسئله شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار