حبیب الله کاسه ساز:

سینمای دفاع مقدس سینمای ملی ما است

مسئولان سینمایی دغدغه لازم را برای سینمای مقاومت نداشتند.

به گزارش   حوزه سینما باشگاه خبرنگاران ؛ حبیب الله کاسه ساز درباره برگزاری جشنواره فیلم مقاومت گفت: سینمای مقاومت هم باید مانند سایر ژانرها مورد قضاوت و داوری قرار گیرد تا مظلومیتی که هرساله از آن به چشم می خورد از بین برود.
 
وی با بیان اینکه در همه دوره ها مسئولین سینمایی دغدغه لازم را برای سینمای مقاومت نداشتند، افزود: اگر در دوره ای هم شاهد برگزاری خوبی از این جشنواره بودیم دلیلش این بوده که کسانی آنرا برگزار کردند که سینمای دفاع مقدس در طول این سالها دغدغه شان بوده است ضمن اینکه هر دوره ای اتفاقات خاص خودش را دارد.
 
عضو هیات انتخاب فیلم های سینمایی جشنواره فیلم مقاومت خاطرنشان کرد: تنها جایی که می تواند سینماگران دفاع مقدس را دور هم جمع کند، به آنها بها دهد و از آنها حمایت کند جشنواره مقاومت است امیدواریم مسئولان سینمایی توجه لازم را داشته باشند تا این جشنواره در شان آن برگزار و حمایت شود .
 
تهیه کننده «اخراجی های 2» با بیان اینکه این جشنواره نیاز به حمایت جدی دارد گفت:  برای حمایت از سینمای دفاع مقدس نمی توان تنها از  وزارت ارشاد به عنوان متولی توقع  حمایت داشت زیرا این ژانر متولی زیادی دارد. فارابی، بسیج، بنیاد حفظ آثار و ارزش ها، و ارتش  همه باید زیر یک چتر قرار گیرند و به شکل واقعی از این سینما حمایت کنند.
 
وی در ادامه افزود: سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد حفظ آثار و ارزش ها که دغدغه شان دفاع مقدس و انقلاب است باید به شکلی جدی از این جشنواره حمایت کنند تا بدین طریق این سینما از مظلومیت درآید.
 
کاسه ساز با بیان اینکه سینمای انقلاب و دفاع مقدس سینمای ملی ما است گفت: زمانیکه می خواهیم از سینمای ملی بگوییم باید سینمای دفاع مقدس را مثال بزنیم زیرا سینمای ملی در همه دنیا به اسم دفاع مقدس شناخته شده است.
 
وی در ادامه افزود: درست است که در جشنواره های سیاسی ما را راه نمی دهند اما هر جای دنیا فیلم دفاع مقدس به نمایش درمی آید می گویند مربوط به ایران است یعنی هویت ایرانی بودن با سینمای دفاع مقدس تبلور پیدا کرده است بنابراین این نوع سینما و جشنواره مقاومت باید توسط مسئولین حمایت شود تا سینمای ملی سرپا بایستد.
 
تهیه کننده«مزرعه پدری» با بیان اینکه جشنواره فیلم مقاومت احتیاج به بودجه هنگفت و خاصی ندارد، گفت: متولیان فرهنگی باید همگی دست به دست هم دهند تا این جشنواره سالانه به بهترین شکل برگزار شود البته این نکته را باید یادآور شد که دغدغه امروز ما نیاز به بودجه برای تولیدات دفاع مقدس  هم است.
 
وی در ادامه افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس باید برای تولیدات ژانر دفاع مقدس و انقلاب باید بودجه ای را درنظر بگیرد ضمن اینکه یک متولی داشته باشد و اگر هم قرار است چند متولی داشته باشد همه آنها را موظف به تولیداتی در این زمینه کند.
 
تهیه کننده«ارابه مرگ» با بیان اینکه بخش اعظم برنامه ریزی برای ساخت آثار سینمایی درباره دفاع مقدس، انقلاب و بیداری اسلامی به مدیران فرهنگی برمی گردد افزود: وقتی در بخش خصوصی فعال هستیم و فیلم هایی با موضوع دفاع مقدس و انقلاب می سازیم نباید توقع خصوصی سازی صرف را داشته باشیم؛ بنابراین دولت و مسئولین سینمایی باید از تخصص و حرفه فیلمسازان در این زمینه استفاده کنند.
 
وی با بین اینکه سینمای دفاع مقدس باعث رونق سینمای کشور می شود،خاطرنشان کرد: وقتی مسئولین سینمایی دغدغه تولید چنین آثاری را داشته باشند انگیزه ای برای بخش خصوصی پدید می آید. بنابراین دغدغه اول برای مسئولین سینمایی ایجاد می شود البته سینماگران نیز باید تلاش کنند اما در بحث حمایت مالی قطعا دولت باید کمک کننده باشد تا این سینما رونق یابد.
 
کاسه ساز با بیان اینکه در دوره ای خودش دبیر جشنواره فیلم مقاومت بوده است گفت: اینکه مسئولان جشنواره مقاومت همت می کنند و سینماگران را دور هم جمع ، انتخاب و داوری می کنند شور و حال خوبی را ایجاد می کنند اما این کارها باید همراه با حمایت در طول سال باشد و جشنواره تا سال بعد تعطیل نباشد زیرا می تواند نقطه شروع زیر چتر قراردادن سینمای دفاع مقدس از طریق متولیان باشد تا به واسطه آن سینماگران به دبیرخانه مراجعه کنند و نسبت به سیاست ها مطالبه داشته باشند و اگر تنها به چند روز برگزاری خلاصه شود به اهداف خود نخواهد رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: مقدس ، سینما ، ملی ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار