با اجراي مرحله آزمايشي طرح اورژانس ملي SOS در استان قم، اجراي بزرگترين طرح امدادي کشور، بزودي آغاز مي شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، حميدرضا خانکه رئيس دبيرخانه کارگروه بهداشت و درمان کشور افزود: با اجراي اين طرح، تمامي شماره هاي امدادي اعم از اورژانس کشور، آتش نشاني در يک شماره امدادي (115) ادغام شده و تمامي هموطنان مي توانند در صورت نياز به هرگونه کمک امدادي، فقط با شماره امدادي 115 تماس بگيرند تا نيروهاي امدادي مورد نياز، براي کمک به آنان اعزام شوند.

وي با اشاره به اين که، براي اولين بار تمامي سازمان هاي امدادي در قالب يک طرح، در کنار هم و زير چتر سلامت فعاليت خواهند کرد، ادامه داد: دسترسي آسان به منابع ايمني، کاهش زمان پاسخگويي به حوادث و بلايا و در نتيجه کاهش ميزان مرگ و مير و آسيب هاي ناشي از حوادث و بلايا از جمله مزاياي اجراي اين طرح است.

خانکه خاطرنشان کرد: اين طرح، از سوي مرکز مديريت حوادث وزارت بهداشت و مرکز تحقيقات و گروه آموزش سلامت در حوادث و بلايا دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي که متولي طرح هستند، به کميسيون ايمني راه ها، به سرپرستي وزارت راه، پيشنهاد شد.

وي افزود: با تصويب اين کميسيون، تائيد هيات دولت و تامين زيرساخت هاي لازم، اجراي آزمايشي آن به مدت يک سال در استان قم، آغاز مي شود.

وي به عنوان رئيس مرکز تحقيقات و مدير گروه آموزشي سلامت در حوادث و بلايا دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي که ايده دهنده اصلي اين طرح به سفارش مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي وزارت بهداشت مي باشد، اظهارداشت: ايده اين طرح پس از مطالعه مقايسه اي فعاليت امدادي حدود 50 کشور دنيا، به شکل طرح، تدوين شده و در مسير اجرايي قرار گرفت.

خانکه همچنين با اشاره به نتايج مطالعات انجام شده، گفت: اين مطالعات نشان مي دهند که همواره يکي از بزرگترين مشکلات در پاسخگويي مناسب به حوادث و بلايا، عدم هماهنگي سازمان هاي درگير امور امدادي است که اين طرح به عنوان يکي از بزرگترين طرح هاي امدادي طي حداقل 15 سال گذشته، مي تواند مشکل هماهنگي سازمان هاي امدادي را کاهش بدهد.

وي افزود: با توجه به زيرساخت هاي بسيار قوي در استان قم و نزديکي اين استان به تهران، اجراي مرحله اول اين طرح، به صورت آزمايشي (پايلوت) در استان قم انجام مي شود و مطمئن هستم که اجراي طرح "اورژانس ملي SOS" در اين استان، موفقيت آميز خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار