رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چابهار گفت: توسعه سواحل مکران زیرساخت و کلید اصلی پرش ایران از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت فرامنطقه‎ای است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.،هادی اکبری افزود: سواحل مکران، پلی برای ترانزیت و حمل بار به کشورهای آسیای میانه، نظیر ترکمنستان، ازبکستان و حتی کشور چین و یکی از قطبهای بزرگ اقتصاد نهفته ایران است.

وی نقش بنادر واقع در سواحل مکران استان را در رونق تجارت و بازرگانی این استان، مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: وجود زیر ساخت‌هایی که در هر استان و نوارمرزی وجود دارد مزیت قابل توجهی در تسهیل صادرات و واردات به شمار می‌رود و وجود دو اسکله شهید کلانتری و شهید بهشتی در بندر چابهار از مزایای با اهمیت سیستان و بلوچستان است و این موضوع در توسعه بندر برای تامین ظرفیت 6 میلیون تن کالا که در حال انجام است، آشکارا دیده می‌شود.

اکبری با اشاره به نیاز شدید کشورهای آسیای مرکزی به سواحل جنوبی ایران به ویژه بندر چابهار برای ارتباط با آب‌های آزاد جهان خاطر نشان کرد: توسعه نیافتگی نسبی مناطق ساحلی لزوم توجه ویژه به این مناطق را می‌طلبد و بر این اساس با توجه به موقعیت خاص ژئوپلتیکی جمهوری اسلامی ایران، سواحل مَکران و به ویژه بندر چابهار از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است.


انتهای پیام /ش/ن


برچسب ها: توسعه ، سواحل ، مکران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.