مدیر انتشارات انصاریان گفت: مشکلات مالی عامل اصلی آسیب به صنعت نشر است.

جواد طیبی مدیر داخلی انتشارات انصاریان در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به ضعف نشر افزایش قیمت‌ها استقبال مردم کاهش یافته است و در مقابل ناشر هم طالب به چاپ کتاب جدید نیست چون نشر جدید پیمانی است نویسنده نیز از ناشر حق خود را طلب می‌کند.

وی درخصوص کاهش هزینه‌های گفت: این کار دست ناشر نیست بلکه دست دولت است و خرید کتاب ناشران از سال 85 توسط وزارت ارشاد کاهش یافت و اکنون در مواردی به صفر رسیده است.

وی با اشاره به فشار مالیاتی بر روی ناشران عنوان کرد: مالیاتها باید برداشته شود تا کسانی که در این حوزه فعالیت دارند انگیزه پیدا کنند.

وی بالا رفتن سطح تکنولوژی در صنعت چاپ را در گرو برطرف شدن مشکلات مالی دانست و گفت:‌ تا وقتی که فشار بر روی ناشران وجود دارد چاپخانه‌ها شیوه سنتی را پیش می‌گیرند.

طیبی با اشاره به عواملی کمبود مشکلات مالی افزود: کمبود نیروی متخصص در چاپ و نویسندگی همچنین کمبود مالی از جمله عواملی است که باعث کم شدن انگیزه متخصصان می‌گردد.

وی با تاکید بر ارتباط میان چاپ نشر و نویسنده اظهار داشت: اگر کتابهای متنوع وجود داشته باشد در مخاطب چالش فکری ایجاد می‌شود با برانگیختن کنجکاوی مخاطب تمایل به خرید در او افزایش می‌یابد.
در نتیجه با افزایش بازگشت پول به ناشر مبلغ بیشتری به نویسنده داده می‌شود و صنعت نشر هم می‌تواند امکانات تکنولوژیک را افزایش دهد در غیر این صورت خلاف این چرخه اتفاق می‌افتد.


انتهای پیام / اس
برچسب ها: ناشر ، نشر ، کتاب ، انصاریان ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار