رسانه‌های محلی ژاپن اعلام کردند روز یکشنبه مردی در ایستگاه قطار توکیو پایتخت این کشور در اعتراض به سیاست‌های نظامی دولت ژاپن خودسوزی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، رسانه‌های محلی ژاپن اعلام کردند روز یکشنبه مردی در ایستگاه قطار توکیو پایتخت این کشور در اعتراض به سیاست‌های نظامی  دولت ژاپن خودسوزی کرد. 

این مرد که ظاهرا حدود شصت ساله بوده است به شدت مجروح شد و به بیمارستان انتقال یافت. بر اساس اعلام پلیس محلی ،این مرد قبل از خودسوزی به مدت یک ساعت در اعتراض به دولت شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و تلاش های او برای لغو ممنوعیت حقوق ژاپن در زمینه "دفاع از خود جمعی" سخنرانی کرد. 

این حادثه پس از آن اتفاق می‌افتد که دولت ژاپن روز جمعه نسخه نهایی از قطعنامه‌های حقوق دفاعی را به ائتلاف حاکم تقدیم کرد.  دولت آبه قصد دارد در صورتی که ائتلاف حاکم به نسخه نهایی چراغ سبز نشان دهد ، این قطعنامه‌ها را اول ژوئیه به تصویب برساند. 

حقوق دفاع از خود جمعی به نیروهای دفاع از خود ژاپن حق می‌دهد در نبردهای خارجی مشارکت کنند. چنین حقوقی بر خلاف قانون اساسی دوره پس از جنگ جهانی ژاپن است که نیروهای دفاعی این کشور را از ماموریت های جنگی در خارج از ژاپن منع می کند. 

بر اساس جدیدترین نظرسنجی روزنامه آساهی شیمبون ژاپن درباره این مسئله جنجال برانگیز، حدود 67 درصد ژاپنی ها مخالف لغو این ممنوعیت از طریق تفسیر قانونی اساسی هستند.  65 درصد نیز مخالف کاهش ممنوعیت‌ها از هر راهی هستند. 

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار