پس از درخواست رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ایران برای اتمام بازرسی‌های آژانس بین‌المللی هسته‌ای از موضوع چاشنی‌های انفجاری، سخنگوی آمانو از انتشار نتایج ارزیابی پس از بررسی تمام جوانب ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اینترپرس؛ در پی انتشار سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه آژانس باید به بازرسی‌های خود از مراکز هسته‌ای ایران پایان دهد، سخنگوی آژانس از اظهار نظر در این باره پس از روشن شدن همه ابعاد برنامه هسته‌ای ایران خبر داد
بر اساس این گزارش، علی‌اکبر صالحی در گفتگو با اینترپرس تاکید کرده بود که بازرسان آژانس درباره صحت سخنان مقامات ایران درباره چاشنی‌های انفجاری و برنامه هسته‌ای به نتیجه رسیده‌اند و باید به بازرسی‌های خود در این‌باره پایان دهند. ژیل تودور، سخنگوی آمانو در پاسخ به سوالی درباره واکنش آژانس به این اظهارات صالحی، پاسخ روشنی نداد.
وی در ایمیلی خطاب به پایگاه خبری اینترپرس در این‌باره تاکید کرد: همان‌طور که دبیرکل آژانس تاکید کرده است، اظهار نظر در این‌باره زمانی انجام می‌شود که درباره تمامی ابعاد برنامه هسته‌ای ایران آژانس به درک مناسبی رسیده باشد.
اینترپرس در پایان می‌افزاید: امتناع سخنگوی آژانس از تکذیب سخنان صالحی نشانه این است که مقامات آژانس به دقت در چارچوب توافق هسته‌ای و همچنین توافق میان ایران و آژانس حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار