با پیگیری‌های استاندار کرمان، 15 هزار میلیارد تومان ، تفاهم‌نامه‌ی همکاری در این استان امضا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، استاندار کرمان در جلسه‌ای که به منظور امضای تفاهم‌نامه میان استانداری کرمان ، قرارگاه سازندگی خاتم‌الاوصیاء و گروه اقتصاد مفید با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد ، گفت: امروز برای استان کرمان روز مبارکی است ، چرا که سرمایه‌گذاران دست به دست هم داده‌اند تا توسعه‌ی پایدار را در استان رقم بزنند.

علیرضا رزم‌حسینی افزود: با تدابیر مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید ، اقدامات خوبی در راستای توسعه‌ی کشور ، به ویژه استان کرمان در حال انجام است.

وی با اشاره به این که قرارست قلعه‌گنج در استان کرمان را به عنوان شهر نمونه‌ی اقتصاد مقاومتی معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: مراحل قانونی برای اجرای این طرح در حال انجام است.

رزم‌حسینی با اشاره به محرومیت‌های قلعه‌گنج با 85 هزار نفر جمعیت، تصریح کرد: شهرستان قلعه‌گنج یکی از محروم‌ترین نقاط استانست که از ظرفیت‌ها و گنج‌هایی که در این منطقه نهفته شده ، استفاده ای نبرده است.

استاندار کرمان با اعلام اینکه تصمیم داریم در استان کرمان یک شهر نمونه را در زمینه‌های مختلف به دنیا معرفی کنیم، یادآور شد: این شهر می‌تواند نمادی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی طی 35 سال گذشته باشد.

وی گفت: در راستای تحقق مثلث توسعه در استان ، به زودی کتابچه‌ای حاوی قوانین مزاحم بر سر راه توسعه استان به هیئت دولت ارائه می شود.

رزم‌حسینی تأکید کرد: برای هموار کردن مسیر توسعه‌ی استان با روحیه‌ی جهادی ایستاده‌ایم.

استاندار کرمان تنها راه نجات استان را توسعه‌ی بخش غیردولتی دانست و افزود: اگر تنها 20 درصد از تفاهم‌نامه‌هایی که در استان امضا شده است، به مرحله اجرا برسد، شاهد تحول بزرگی در استان کرمان خواهیم بود.

رزم حسینی با بیان اینکه در سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" باید تلاش کنیم که با تحقق اقتصاد مقاومتی، کارآمدی نظام را نشان دهیم، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، یک اقتصاد مردمی است و کار دولت نظارت و استفاده از ظرفیت هاییست که در بخش غیردولتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی، اعتماد به مردم است ، تصریح کرد: باید کارها از حالت شعاری بیرون بیاید و نمود عملی داشته باشد.

در ادامه‌ی این جلسه ، به منظور ایجاد گسترش همکاری‌های دو جانبه برای استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های اقتصادی استان کرمان، تفاهم‌نامه‌ای بین قرارگاه خاتم‌الاوصیاء به نمایندگی مجید بهرامی و استانداری کرمان امضا شد.

بهره‌گیری از توانایی‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الاوصیاء به منظور مشارکت در اجرای طرح های سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی طرح‌های اقتصادی استان کرمان با حمایت استانداری از مواردی بود که در این تفاهم‌نامه مورد تأکید قرار گرفت.

از مهم‌ترین توافقات این تفاهم‌نامه می‌توان به سرمایه‌گذاری در توسعه ی زیرساخت‌ها ، بخش های صنایع ، معادن ، کشاورزی ، انرژی ، صنعت نیروگاهی ، احداث کارخانه‌ ، طرح تراموای شهر کرمان ، طرح‌های عمرانی و آبی اشاره کرد.

همچنین تفاهم‌نامه‌ی دیگری نیز بین گروه اقتصاد مفید به نمایندگی مجید نامجو ، وزیر سابق نیرو و استانداری کرمان امضا شد.

در این تفاهم‌نامه بر بهره‌گیری از توانایی‌های گروه اقتصاد مفید به منظور مشارکت در اجرای طرح های سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی طرح‌های اقتصادی استان کرمان با حمایت استانداری تأکید شد./ب

برچسب ها: امضا ، تفاهم نامه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.