به عقیده کارشناسان، هم اکنون بزرگ‌ترین مانع پیشرفت منطقه یورو مسائل سیاسی است نه اقتصادی.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، هم اکنون بزرگ‌ترین مشکل پیش روی منطقه یورو، سیاست است.

اعتراضات گسترده مردم در انتخابات ماه گذشته اتحادیه اروپا، شرایط را بیش از پیش برای کشورهای عضو در جهت پیگیری و اجرای برنامه‌های اقتصادی خود به ویژه کاهش بودجه و اصلاحات اقتصادی، مشکل کرده است.

گفته می‌شود در اوضاع کنونی، مسائل سیاسی بیش از موضوعات اقتصادی، ادامه بقاء و فعالیت منطقه یورو و 18 کشور عضو آن را تهدید می‌کنند.

اعتراضات مردمی در آلمان، بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی اروپا، تصمیمات بانک مرکزی اروپا مبنی بر ادامه کاهش بودجه ها را غیرممکن کرده است و مخالفت‌های مردم دیگر کشورهای منطقه از جمله فرانسه نیز این شرایط را وخیم‌تر میکند.

تاکنون تمهیدات زیادی برای بهبود شرایط اقتصادی منطقه یورو اندیشیده شده است، اما به نظر می‌رسد عامل اصلی که امروز باید به آن پرداخته شود، مسائل سیاسی است؛ چرا که اگر اوضاع به همین روال ادامه پیدا کند، این مشکل مانع تحقق اهداف بزرگ اقتصادی این اتحادیه خواهد شد و بقاء آن را تهدید خواهد کرد. اکنون جلب اعتماد و موافقت مردم با نظام حاکم بر اتحادیه اروپا بیش از هر مسئله مالی و اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اتحادیه ، اروپا ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار