بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای در شرق این کشور ، 12 غیر نظامی کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در خبری فوری به نقل از مقامات افغان گزارش داد بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای در شرق این کشور ، 12 غیر نظامی کشته شدند.

مقامات افغان اعلام کردند بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای در روز شنبه در شرق این کشور 12 غیر نظامی از جمله هفت زن کشته شدند.

این جدیدترین دور خشونت ها در کشوری محسوب می شود که نظامیان به رهبری آمریکا قصد دارند پس از 13 سال جنگ ، آن را ترک کنند.

"عبدالله" خیرخواه فرماندار استان غزنی اعلام کرد قربانیان در حال بازگشت از یک مراسم عروسی در منطقه گیرو در استان غرنی بودند که مینی بوس حامل آنها با یک بمب کنار جاده ای برخورد کرد.

او همچنین گفت:"12 مسافر از جمله هفت زن بر اثر برخورد خودرویشان با بمب کنارجاده ای در منطقه گیرو جان خود را از دست دادند . در این حادثه  که در ساعت نه و 45  دقیقه صبح به وقت محلی رخ د اد ، دو مسافر دیگر نیز زخمی شدند."

او شورشیان طالبان را عامل این حمله اعلام کرد.

گروه طالبان  از بمب های کنار جاده ای به منظور انجام حملات انتحاری علیه نیروهای امنیتی افغانستان استفاده می کند اما این گونه حملات اغلب سبب کشته شدن غیر نظامیان می شود.

بر اساس ارقام رسمی، سال گذشته ، در حملات شبه نظامیان طالبان در افغانستان بیش از دو هزار و 900 غیر نظامی کشته و حدود پنج هزار و 700 تن دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است نظامیان این کشور تا پایان سال 2016 افغانستان را ترک خواهند کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: انفجار ، افغانستان ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار