نگاهی به روند سیاست گذاری های اوباما طی دوره اول و دوم ریاست جمهوریش در دولت آمریکا نشان دهنده سقوط آزاد وی در این سمت است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری اپدنیوز ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " جان چوکمن " نوشت : اگر اظهارات اوباما در تبلیغات انتخاباتی در سال 2008 بعنوان سیاست مداری جوان و امیدوار را به یاد بیاوریم نمی توان باور کرد که چنین فردی اکنون به نادان ترین انسان در مقام ریاست جمهوری یک کشور در دنیا تبدیل شده است . 

این کاملا بدیهی است که اوباما نیز شخصیت بهتری از جرج بوش ، یک قاتل دلقک و دیک چنی ، مشاور و همدست در خونریزی ها وجنایات تمامی دیکتاتورهای قرن 20 میلادی نخواهد بود . 

چند سال بعد و در 2013 ، برای یکی از سخنرانی های اوباما حضور جمعیتی حدود 4 تا 6 هزار تن تخمین زده شد اما پس از ورود حاضران و برگزاری مراسم مشخص شد که تعداد زیادی از آنان به منظور شرکت در یک مراسم جشن و پایکوبی به مکان سخنرانی آمده بودند نه برای گوش دادن به سخنرانی های رییس جمهوری خود . 

در ادامه این مقاله آمده است : در سال 2009 کمیته داوری اعطای جایزه نوبل از دیدن فردی که جایگزین بوش شده و در تبلیغات انتخاباتی اش نیز صلح و آرامش در دنیا را سرلوحه سیاست های خود معرفی کرده ، به وجدآمده و جایزه صلح خود رابه باراک اوباما _ که کمتر از یک سال بود که بعنوان رییس جمهوری در آمریکا  مشغول بکار بود _ اعطا نمود . وی در این مدت نه تنها کوچکترین اقدامی برای برقراری صلح و امنیت در دنیا انجام نداده بود بلکه حرکت مفید و باارزش دیگری را نیز از خود نشان نداد  . 

ظاهرا جایزه صلح نوبل به فرد خاصی اهدا می شود به این امید که این اقدام در وی تاثیر و تشویقی ایجاد نماید نه اینکه به منظور تشخیص افراد با اقدامات مفید و موثر باشد . 

در مورد اوباما امیدها و تشویق ها از بین رفته است و او توانمندی خود را بعنوان بی ارزش ترین فردی که تاکنون " جایزه صلح نوبل " را دریافت کرده ،‌ نشان داده است .  وی به ادامه راه قاتلانی مانند " هنری کیسینجر " و " منوخیم بگین " پرداخت . 

تنها تفاوت اوباما با این قاتلان این است که اقدامات صلح آمیز وی شامل این گونه بود : رها کردن فلسطینیان در سرزمین های خود بدونتوجه به شهرک سازی های اسرائیل و جنایات این رژیم در نوار غزه ، دخالت در مصر و رها کردن مردم این کشور در استبدادی جدید ، درگیر کردن ملت سوریه در جنگی طولانی و خونین ، سکوت در مورد سرکوب های گسترده اعتراضات مردمی در عربستان ، بحرین و یمن ، به هرج و مرج کشاندن اوکراین و به خاک و خون کشاندن مردم این کشور ، همکاری و حمایت نابجا از اسرائیل در اقدامات و سیاست های خصمانه و بی اساس این رژیم علیه ایران و استقرار اجباری و بیهوده نظامی و اطلاعاتی در کشورهای مختلف . 

در انتهای این مقاله امده است : اوباما اکنون هیچ چیزی در دست ندارد تا برای توجیه شکست های خود در داخل و خارج از ایالات متحده به شهروندان آمریکایی ارائه دهد . میادین عقب نشینی از سوی کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری اوباما بیش از همیشه بوده و مردم نیز این موضوع رادر کنار خلف وعده های فراوانی که اوباما در موضوعات داخلی داشته ، قرار می دهند . همین گزینه خشم آنان را علیه رییس جمهور بیش از پیش کرده است . 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار