مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: 330 هکتار از بافت تاریخی کرمانشاه به ثبت ملی رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی فعله گری گفت : مقوله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مقوله ای ارزشمند است که باید به آن توجه دوچندانی صورت گیرد.

ویدر خصوص اعتبارات عمرانی و جاری جذب شده سال 92 توضیحاتی ارائه داد وافزود: برنامه های بلندمدت، توسعه گردشگری و اولویت های پژوهشی، هر سه از مقوله های مهمی هستند که بر اساس قانون در اساسنامه باید به آنها پرداخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه گفت : حفظ و احیاء، جلوگیری از تخریب و صیانت از بناهای ارزشمند تاریخی استان جزء مسائل مهم و اصلی میراث فرهنگی است و در این راستا این داره کل جهت این بناها برنامه و طرح های اجرایی مختلفی را تدارک دیده است.

ویادامه داد: کاروانسرای شاه عباسی بیستون طی چند مرحله مرمت و بازسازی کاملا آماده است که آن را به بخش خصوصی و سرمایه گذار واگذار کرده تا به بهره برداری بهینه برسانیم.

فعله گری بیان داشت : 330 هکتار بافت ارزشمند تاریخی در کرمانشاه به ثبت رسیده و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه قصد دارد بخشی از آنها را با بازسازی و مرمت به هویت و اصالت اصلی خود بازگرداند.

این مقام مسئول گفت : گردشگری استان کرمانشاه دارای پتانسیل بسیار بالقوه ای است که با پرداختن به آن می توان شاهد توسعه گردشگری در این منطقه بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تاکید کرد: اگر مقوله گردشگری در هر منطقه ای توسعه یابد، پیرو آن دیگر مسائل اقتصادی و فرهنگی و رفاهی نیز توسعه می یابد./ش/ن

برچسب ها: کرمانشاه ، هکتار ، ملی ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.