معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای اجرای اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هدف‌گذاری‌ها برای کاهش وابستگی به خارج از کشور در بخش کشاورزی آغاز شده است.

پورزندی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: کشاورزی فرآیندی طولانی است اما برای انجام فعالیت‌های مناسب در راستای اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی هدف‌گذاری‌ها برای کاهش وابستگی به خارج از کشور در رقم‌های گندم، جو، پنبه، دانه‌های روغنی، گیاهان صنعتی و چغندرقند آغاز شده است.

پورزندی با بیان اینکه بخش کشاورزی 60 درصد کالای مورد نیاز جمعیت را تأمین می‌کند، افزود: بنا داریم خوداتکایی در سطح انرژی را طی پنج سال آینده به 80 درصد برسانیم.

وی گفت: در نظر داریم طی طرح‌های عمرانی 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان را احیا کنیم که به نوبه خود از طرح‌های بزرگ توسعه‌ ای در بخش آب و خاک است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: طرح‌های مشابه مرزهای کشور در سیستان وبلوچستان برای تقویت تولید در بخش کشاورزی تهیه شده که به نوبت اجرایی می‌شود.

پورزندی گفت: مشکلات مربوط در زمینه خرما مربوط به تولید و فرآوری است که با قرارگیری در سبد کالا از انباشتگی کم می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر اصلاح سیستم آبیاری، کشت چغندرقند در محیط کشت کنترل شده در برنامه کاری قرار دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: امسال جهش خوبی در اصلاح سیستم‌های آبیاری با در نظرگرفتن مبالغ مؤثر دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 90 درصد رقم ذرت را در کشور رقم 704 تشکیل می‌دهد که امسال رقم 703 را در جهت کاهش مصرف آب انجام دادیم ضمن آنکه بهره‌وری آب در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار