کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق از اعلام نتایج انتخابات ، ظرف امشب یا فردا خبرداده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  "سومریه نیوز" ، کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد : تأخیر در اعلام نتایج انتخابات به سبب بازشماری آرا و شکایاتی بوده است که انجام شده است . وی گفت : نتایج انتخابات یا امشب یکشنبه یا فردا دوشنبه اعلام می‌شود.

رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق ، در خلال نشستی مطبوعاتی در بغداد اعلام کرد : کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق به سبب بازشماری آرا و شکایاتی که تا الان ارائه شده است ، در اعلام نتایج تأخیر داشته است.

وی گفت : همگان می‌دانند که قانون شماره 45 که درباره انتخابات هست کمیسیون را موظف می‌کند که آراء را در تمامی حوزه های انتخاباتی بازشماری کند.

وی گفت : 13 هزار حوزه رأی‌گیری در بغداد فقط بود که ده روز طول کشید تا بازشماری گردد. این کاری آسان نبوده و زیرنظر ناظران انجام می‌پذیرد. این‌ها همه غیر از شکایاتی است که در تمامی مراحل انتخابات ، تا به امروز به مراکز بازشماری آرا ء ارائه شده است.

وی گفت : کمیسیون انتخابات روز یکشنبه نتایج را  در صورتی که عملیات شمارش آراء پایان پذیرد اعلام خواهد کرد و در صورتی که پایان نشود ، روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

شایان ذکر است که احزاب سیاسی عراقی شروع به پیش‌بینی در پیروزی‌شان در انتخابات پارلمانی عراق کرده‌اند تا بتوانند تحرکات بیشتری را بخاطر تشکیل ائتلاف‌هایی که به‌واسطه آن می‌توانند کرسی‌های بیشتری را درپارلمان بدست آورند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار