در پی اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو بر سر بحران در اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد صنایع دفاعی این کشور دیگر نباید به قطعات خارجی وابسته باشد و باید خودکفا شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، در پی اعمال تحریم‌های غرب علیه مسکو بر سر بحران در اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد صنایع دفاعی این کشور دیگر نباید به قطعات خارجی وابسته باشد و باید خودکفا شود.

پوتین در نشست مقامات دفاعی روسیه در اقامتگاه خود در حاشیه دریای سیاه اعلام کرد: ما باید نهایت تلاش خود را بکنیم تا هر چیزی که در بخش دفاعی ما استفاده می‌شود، در خاک خودمان تولید شود تا اینکه به هیچکس وابسته نباشیم.

رئیس جمهور روسیه افزود: من مطمئن هستم که صنعت دفاعی ما از این، سود خواهد برد و باید مراکز علمی خود را برای این (هدف)، تطبیق دهیم. آمریکا تهدید کرده است به علاوه ممنوعیت صدور روادید و مسدود شدن دارایی‌ برخی افراد که پیش از این اعمال شده است، در چارچوب تحریم‌ها، صادرات برخی از تجهیزات با فناوری پیشرفته را به روسیه هدف قرار خواهد داد.

پوتین پیش از این اعلام کرده است که جایگزین کردن قطعات مورد استفاده در صنایع دفاعی نیازمند منابع مالی است و اینکه تا دو و نیم سال طول خواهد کشید تا بتوان به‌طور کامل به تولید داخلی، روی آورد.

روسیه که دومین صادرکننده بزرگ تسلیحات در جهان است، در سال 2013 تسلیحات به ارزش بیش از 15 میلیارد و 700 میلیون دلار فروخت و صنایع دفاعی این کشور روابط نزدیکی با اوکراین دارد.

تماس‌های بین کیف و مسکو تحت تاثیر اشغال منطقه کریمه اوکراین توسط روسیه و ادعاهای غرب درباره حمایت این کشور از جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین قرار گرفته است. مسکو این اتهامات را تکذیب می‌کند.

این بحران به وقوع بدترین مناقشه بین شرق و غرب از زمان جنگ سرد منجر شده است به‌طوریکه واشنگتن و بروکسل تهدید کرده‌اند اگر روسیه تلاش کند انتخابات ریاست جمهوری بیست و پنجم ماه مه در اوکراین را مختل کند، تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال خواهند کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار