"سرگئی لاوروف" وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد، روسيه قاطعانه با پيوستن اوکراين به پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) مخالف است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، وزیر خارجه روسیه گفت : اوکراین در آستانه جنگ داخلی است و روسیه قصد ندارد به اوکراین نیرو اعزام کند. 
این شبکه در یک خبر فوری اعلام کرد: وزیر خارجه روسیه گفت اوکراین در آستانه جنگ داخلی است. سرگئی لاوروف همچنین گفت روسیه قصد ندارد به اوکراین نیرو اعزام کند.

وی همچنین فضا را برای برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه نامساعد خواند. لاوروف تاکید کرد: هنگامی که اوکراینی‌ها اوکراینی‌ها را می‌کشند ، من فکر می‌کنم که ما بسیار به جنگ داخلی در این کشور نزدیک شده‌ایم .

وی افزود در شرق و جنوب  اوکراین ، هم اکنون جنگ و آن هم جنگی واقعی وجود دارد. سه شنبه ، دستگاه‌های امنیتی اوکراین اعلام کردند هفت نظامی اوکراینی براثر شلیک راکت طرفداران روسیه در شرق این کشور که از چند هفته پیش شاهد شورش مسلحانه است ، کشته شدند.

لاوروف با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در اوکراین که قرار است 25 مه برگزار شود گفت : اگر این فضا برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه مساعد است ، پس من معنای آزاد و عادلانه را نمی‌فهمم . دولت اوکراین که از اواسط آوریل وارد عملیاتی علیه جدایی طلبان در شرق این کشور شده است چهارشنبه با تشویق غربی‌ها تلاش کرد گفتگوی ملی را اما بدون حضور جدایی طلبان آغاز کند.

لاوروف گفت جدایی طلبان باید در این گفتگوها شرکت کنند. وی گفت : برای اینکه این گفتگوی ملی نتیجه بخش باشد ، ضرورت دارد که از مشارکت نمایندگان همه مناطق اوکراین مطمئن شویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار