خبرنگار اعزامی شبکه تلویزیونی فرانس24 به منطقه اسلاویانسک گفت مرگبارترین حمله به سربازان اوکراینی در شرق این کشور صورت گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، مرگبارترین حمله به سربازان اوکراینی در شرق این کشور صورت گرفت.

خبرنگار این شبکه افزود این عملیات کمین هفت کشته در بین نظامیان اوکراینی برجا گذاشت. نیروهای طرفدار روسیه نیز حمله را تایید کرده اند. به نظر می رسد این حمله ای از پیش برنامه ریزی شده با هدف جلوگیری از پیشروی نیروهای اوکراینی بوده است. 

وی همچنین درباره اوضاع داخلی اوکراین گفت قرار است میز گردی امروز در کی یف برگزار شود که علاوه بر نخست وزیر مسئولان سیاسی کشور نیز حضور خواهند داشت اما هیچ یک از سرکردگان جدایی طلب شرق اوکراین در این میز گرد حضور نخواهند یافت.

مردم در مناطق شرقی اوکراین از این میزگرد اطلاع ندارند. اکثر مردم کی یف نیز از برگزاری آن مطلع نیستند. احساس می شود این میز گرد تحت فشارهای آلمان برگزار می شود زیرا دولت می خواهد تداعی کننده این احساس باشد که از دیپلماسی و مذاکره حمایت می کند اما نکته جالب توجه این است که رسانه های اوکراینی هیچ حرفی در این باره نزده اند.

اگر جدایی طلبان به میز مذاکره دعوت نشوند، چه احتمالی برای برون رفت از بحران پیدا می شود؟ شاید در آینده عنوان خواهد شد که این گام اول بود و گامهای دیگری برداشته خواهد شد. نمی توان در حال حاضر انتظار پیشرفتی را از میز گرد امروز داشت. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار