مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: به منظور ارتقای دانش و مهارت بهره برداران زیتون در خصوص مبارزه تلفیقی با آفت مگس زیتون، مرحله دوم اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی در روستاهای بخش طارم سفلی آغاز شد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛


مجید اسماعیلی اظهار داشت: به منظور ارتقای دانش و مهارت بهره برداران زیتون در خصوص مبارزه تلفیقی با آفت مگس زیتون، مرحله دوم اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی در روستاهای بخش طارم سفلی آغاز شد.

وی بیان کرد: این آموزش‌ها با محوریت مبارزه تلفیقی با آفت مگس زیتون و مدیریت باغداری تغذیه و پیوند به صورت کارگاه آموزشی همزمان با آموزش مکاتبه‌ای انجام شد‌.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین عنوان کرد: در این برنامه آموزشی که با مرکزیت 13 روستای بخش طارم سفلی اجرا شد، چهار اکیپ آموزشی فعالیت داشتند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست این دوره از آموزش‌ها، 21 کارگاه برگزار شد که تعداد 644 نفرروز در زمینه اجرای اصولی عملیات هرس و جمع آوری و انهدام میوه‌های آلوده و روش‌های تلفیقی مبارزه با آفت مگس زیتون، آموزش دیدند.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد: با انجام برنامه‌های آموزشی و ترویجی و اطلاع رسانی به بهره‌برداران زیتون و مشارکت آنان در مبارزه به موقع با این آفت، در آینده شاهد خسارت آفت مگس زیتون در منطقه نباشیم.

در بیش از 25 روستای منطقه طارم سفلی مردم از طریق برداشت محصول زیتون امرار معاش می‌کنند و درآمد دیگری ندارند که ضرورت و اهمیت کنترل و مبارزه با این آفت را دوچندان می‌کند.

در منطقه طارم سفلی سالانه بیش از 24 هزار تن زیتون برداشت می‌شود./س

 

برچسب ها: زیتون ، قزوین ، آغاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.