رییس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان در سخنانی نسبت به شکست فرآیند انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه:"فرانسوا اولاند و انگلا مرکل" روز شنبه در نشست خبری مشترک تهدید کردند  شکست فرآیند انتخابات ریاست جمهوری اوکراین برای مسکو عواقبی در پی خواهد داشت.

دو طرف همچنین تاکید کردند : هرگونه همه پرسی در شرق اوکراین غیرقانونی خواهد بود.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، پس از دیدار و گفت‌وگو در شهر اشترالزوند آلمان توافق دو کشور بر سر برنامه‌ای در ارتباط با اوکراین را اعلام کردند و بیانیه‌ای در این باره منتشر شد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، پس از این گفت‌وگو گفت: در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین در روز بیست‌و‌پنجم ماه مه شکست بخورد، ما آماده‌ایم تحریم‌های جدیدی علیه روسیه برقرار کنیم.


سران دوکشور بر این نظرند که در صورت شکست انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین، این کشور با بحران شدیدی روبرو خواهد شد. آنها بر این نظرند که "در چنین شرایطی دوکشور پیشنهادهای شورای اتحادیه اروپا در تاریخ ششم ماه مارس را در باره اوکراین به کار خواهند بست.

کشورهای اتحادیه اروپا در ششم ماه مارس سال جاری توافق کرده بودند که هرچه بیشتر وضعیت اوکراین بی‌ثبات شود، تحریم‌های اقتصادی روسیه باید افزایش یابد.

کشورهای غربی روسیه را متهم می‌کنند که با حمایت از شورشیان طرفدار روسیه به بی‌ثبات کردن وضعیت اوکراین کمک می‌کنند.

در همن حال وزیر خزانه‌داری آمریکا روز شنبه اعلام کرد تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه در ارتباط با تحولات در اوکراین، کارساز بوده‌اند.

"جک لو" در گفتگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ تصریح کرد: از زمان اعمال تحریم‌ها، همه شاخص‌های اصلی اقتصادی نشان دهنده کشیده شدن اقتصاد روسیه به مسیرهای نامناسب هستند. میزان مبادلات روسیه کاهش یافته و از ارزش روبل-- ارز این کشور و همچنین از ارزش شاخص‌های سهام کاسته شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار