مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: هدف اصلی طرح تحول نظام سلامت کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مردم است که از طریق افزایش پرداختی‌های دولت محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ دکتر داوود دانش جعفری در نشست رییس جمهور با وزیر بهداشت، معاونین و مشاورین این وزارتخانه که همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: توسعه بخش سلامت در بلند مدت با محدودیت هایی مواجه است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد و تجهیز تخت‌های بیمارستانی و نیز اتمام طرح‌های نیمه تمام گفت: اگر با روند موجود پیش برویم، مدت زمان بسیار طولانی برای دست یافتن به این اهداف نیاز است.

دکتر دانش جعفری گفت: نیاز به احداث ظرفیت‌های درمانی جدید داریم و از سویی در بخش نیروی انسانی وزارت بهداشت موظف به پرداخت حقوق پرسنل هستیم و دولت در چشم انداز توسعه چه در بخش سلامت و چه در بخش منابع انسانی با محدودیت‌هایی روبرو است.

مشاور عالی وزیر بهداشت برای تامین و رفع مشکل بودجه عمرانی و منابع انسانی، راهکار مشارکت دولتی- خصوصی را ارائه داد و گفت: باید تدابیری اتخاذ کنیم که بتوانیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیازهای این حوزه را در زمینه احداث بیمارستان‌ها، تجهیزات جدید و تامین نیروی انسانی، برطرف نماییم.

دکتر دانش جعفری راهکار دیگر رفع مشکلات منابع حوزه سلامت را هیات امنایی شدن دانشگاهها و بیمارستان‌ها عنوان کرد و گفت: اتخاذ این رویکرد در کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.