وزارت دفاع پاکستان ممنوعیت فعالیت نخستین شبکه خبری این کشور را پس از پخش اظهاراتی از این شبکه که سرویس‌های قدرتمند اطلاعاتی این کشور را به تلاش برای قتل یک خبرنگار مشهور متهم می‌کرد، خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، وزارت دفاع پاکستان ممنوعیت فعالیت نخستین شبکه خبری این کشور را پس از پخش اظهاراتی از این شبکه که سرویس‌های قدرتمند اطلاعاتی این کشور را به تلاش برای قتل یک خبرنگار مشهور متهم می‌کرد، خواستار شد.

خبرنگار سرشناس شبکه جئو نیوز روز شنبه در کراچی در جنوب پاکستان به ضرب گلوله افراد ناشناس موتور سوار زخمی شد.

کمی پس از این حمله، مدیر او تصویر ژنرال ظاهرالاسلام رئیس سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان و اظهارات بردار قربانی را که آشکارا نیروهای اطلاعاتی را به تلاش برای قتل او متهم می‌کرد، پخش کرد.

وزارت دفاع پاکستان سه‌شنبه شب در نامه‌ای به نهاد مسئول تنظیم مقررات رسانه‌های الکترونیک کشور موسوم به پمرا این شبکه را به "تبلیغات مخرب، افتراآمیز و شرم آور برای بی اعتبار کردن نهادهای دولتی" متهم کرد و تعلیق مجوز فعالیت این شبکه را خواستار شد.

پرویز رشید وزیر اطلاع رسانی پاکستان به نوبه خود اعلام کرد این شبکه می‌تواند در جلسه‌ای که در پمرا پیش‌بینی شده است می به این ادعاها پاسخ دهد.

در پاکستان، توازن بین دولت غیرنظامی و نظامیان که به مدت سه دهه قدرت را در دست داشتند و از زمان استقلال این کشور در سال 1947 عامل چندین کودتا بودند، همچنان شکننده است.
دولت از سوی دیگر از تشکیل کمیته تحقیق درباره تلاش برای ترور حمید میر که هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است، خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار