بدنبال تصمیم دولت آمریکا مبنی بر عدم صدور مجوز برای ورود "ابوطالبی" به نیویورک ٰ،‌ باراک اوباما آن را به شکل قانون در این کشور تصویب کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری امریکن کانسرویتو ؛‌ این پایگاه خبری متعلق به حزب محافظه کار در آمریکا در ادامه می نویسد :‌ رییس جمهوری آمریکا روز جمعه لایحه ای را که "تد کروز " ارائه کرده بود امضا کرد که بر اساس آن عدم اجازه ورود حمید ابوطالبی به خاک آمریکا به شکل قانون درآمد . 

اوباما سپس اعلام کرد از امضای این بیانیه بعنوان ابزاری استفاده خواهد کرد که بر اساس اختیارات ریاست جمهوری در پذیرش یا رد حضور سفیر کشورها استفاده خواهد کرد . 

اوباما در دوران تبلیغات ریاست جمهوری در آمریکا امضای متناوب بیانیه ها و قوانین توسط دولت جرج بوش را یکی از معایب آن دولت می نامید و از آن به شدت انتقاد میکرد . متن یکی از سخنان وی در این باره این است :  " امضای بیانیه ها توسط بوش ناشی از حس قدرت طلبی و برای افزایش اختیارات ریاست جمهوری است . من هرگز چنین نخواهم بود که کنگره هر نامه ای را که به من ارجاع داد فورا امضا کنم . اگر نامه غیرقابل قبول بود نمی پذیرم یا حداقل با بخشی از آن مخالفت می کنم . امضای بیانیه ها روشی برای دولت من نخواهد بود که از طریق آن کنگره به خواسته های خود برسد . " 

بسیاری از نمایندگان جمهوری خواه کنگره با انتقاد از ضعف عملکرد اوباما در اجرای قوانین بخصوص در زمینه های درمانی  و مسئله مهاجران وی را فردی می دانند که با روش های مختلف تلاش میکند قدرت را در موضع خود حفظ کند حتی اگر اقدامات وی موجب ضرر و آسیب به جمع زیادی از مردم در داخل یا خارج از آمریکا شود . 

نکته حائز اهمیت این است کهبه اعتقاد بسیاری از شهروندان آمریکایی در موضوعاتی مانند مهاجرت و اقامت و یا مواردی مانند دخالت در ورود و خروج سفرای سازمان ملل قوانین به راحتی تصویب و امضا می شوند اما در جنایات و تخلفات کلان دولتی مانند ساخت زندانهای مخفی در سراسر دنیا و شکنجه افراد بدون اثبات اتهام آنان نه قانونی در دولت تصویب می شود و نه انتقادی از این جنایات می شود . 



انتهای پیام /
برچسب ها: قانون ، آمریکا ، ظالم ، تصویب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار