رئيس سازمان جهادكشاورزي استان كرمانشاه گفت: مقررات ابلاغي بانكهاي عامل و صندوق توسعه ملي مهمترين مانع سرمايه گذاري در بخش كشاورزي است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علي اشرف منصوري گفت: با توجه به طولاني و دو مرحله اي بودن فرآيند تصويب، پذيرش و پرداخت تسهيلات از محل منابع صندوق توسعه ملي و نيز پايين بودن سقف اختيارات بانكها در بررسي طرحها، توسعه بخش كشاورزي و افزايش سرمايه گذاري در اين بخشبا مشكل اساسي مواجهاست.

وي تاكيد كرد: اعمال مقررات سخت و دست و پاگير در ارزيابي وثايق و مهم تر از همه عدم پذيرش اسناد زراعي مشاعي كشاورزان براي ترهين در پرداخت تسهيلات از سوي بانكهاي عامل، از ديگر مشكلات توسعه و افزايش سرمايه گذاري در بخش كشاورزي است.

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان كرمانشاه خاطرنشان كرد: وجود مشكل براي سرمايه گذاري در بخش كشاورزي با سياستهاي دولت دبير واميد در رابطه با اتكاء به توليد داخلي و رشد اقتصادي كه متكي به بخش كشاورزي است، منافات دارد.

منصوري يادآورشد: بخش كشاورزي به لحاظ ريسك بالا در توليد همچنان نيازمند توجه و حمايت بيشتر دولت بوده كه در اين زمينه تخصيص منابع تسهيلاتي ارزان قيمت و طولاني مدت مي تواند رشد سرمايه گذاري و توجيه پذيري طرحهاي توليدي را در اين بخش ارتقاء دهد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، ملی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.