حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل تحت تاثیر تنش سیاسی بین دو طرف قرار نگرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه الجزیره گزارش داد: حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل تحت تاثیر تنش سیاسی بین دو طرف قرار نگرفته است. 

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره، درباره کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل گفت: اسرائیل برای هواپیمای جدید ترابری "سی 130" نام عبری انتخاب کرد. این هواپیما به طور مستقیم از آمریکا به پایگاه هوایی اسرائیل در صحرای نقب رسید.

 اسرائیل می‌گوید این هواپیما باعث تقویت توان نظامی این رژیم در زمینه عملیات پشتیبانی و هلی برن نیرو خواهد شد. این هواپیما نتیجه همکاری نظامی مشترک آمریکا و اسرائیل است که عمق روابط راهبردی بین دو طرف و اصرار واشنگتن بر برتری نظامی اسرائیل را نشان می‌دهد.

 دان شاپیرو سفیر آمریکا در تل آویو در مراسم استقبال از ورود این هواپیما، آمریکا و اسرائیل را شریک، متحد و دوست توصیف کرد. این هواپیما مجهز به جدیدترین فناوری‌های پیشرفته است و می‌تواند در شرایط مختلف آب و هوایی فعالیت کند. این هواپیما می‌تواند چهار هزار کیلومتر را بدون سوختگیری طی کند. 

در ادامه این گزارش آمده است: به نظر نمی‌رسد که حمایت سخاوتمندانه نظامی آمریکا از اسرائیل با وجود تشدید اختلافات سیاسی بین دو طرف، تغییری نکرده است. هر چند که دو طرف درباره تعامل با پرونده مذاکرات فلسطینی‌ها و اسرائیل از یک سو و پرونده مذاکرات هسته‌ای با ایران از سوی دیگر اختلاف دارند.

 ارزش حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل امسال به چهار میلیارد دلار رسید که به این رژیم امکان دستیابی به جدیدترین فناوری‌ها و سلاح‌های نظامی را می‌دهد. آمریکا همچنین از سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل حمایت می‌کند. این رژیم امیدوار است در چند سال آینده پیشرفته‌ترین جنگنده آمریکا یعنی "اف 35" را تحویل بگیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار