مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: سرمازدگی بهاره امسال بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به باغات شهرهای مختلف استان اردبیل وارد کرده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علی اسلامی افزود: سرمازدگی نیمه دوم فروردین ماه به بخش عظیمی از باغات میوه استان خسارت وارد کرد به طوری که در شهرهای مشکین شهر، کوثر و خلخال بیشترین خسارت را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه از ۲۱ هزار هکتار باغات میوه نورس بهاره ۴۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت به باغات وارد کرده است، گفت: ما با برآورد نهایی خسارت و اعلام آن به سازمان مدیریت بحران تلاش می کنیم تا به نحوی این خسارت وارده را جبران کرده و باغداران نگران را از وضعیت حاد فعلی خارج کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل بیان کرد: قرار است بخشی از این خسارت با پرداخت تسهیلات حمایتی جبران شود و بخشی نیز از طریق صندوق بیمه کشاورزان جبران می شود.

اسلامی تصریح کرد: ما در شهرهای جنوبی استان اردبیل به دلیل بی سابقه بودن سرما و بارش برف حتی در مناطق روستایی گرمسیری نظیر نمهیل شاهد وارد آمدن خسارت کلی به محصولات سردرختی بودیم که حتی باغداران منطقه اقدام به بیمه محصولات خود نکرده بودند که این مشکلات عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت وارده مربوط به محصولات باغی بهاره و نورس است، افزود: بیشترین خسارت مربوط به باغات هلو، شلیل، گیلاس، آلبالو، الوچه و زردآلوست و بعد از مشگین شهر که باغات آن اغلب خسارت دیده است کوثر و خلخال در ردیف خسارت دیدگان عمده قرار دارند.


انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، خسارت ، باغات ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.