وزارت کشور تونس امروز یکشنبه اعلام کرد هشت تندرو اسلام گرا را که عضو یک هسته وابسته به سازمان غیرقانونی «انصار الشریعه» هستند و برای حمله به تاسیسات حیاتی در شهر صفاقس مرکز اقتصادی تونس برنامه ریزی می کردند بازداشت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری رویترز؛ مقابله با گروه های تندرو از بزرگترین چالش هایی است که دولت انتقالی تونس با آن مواجه است. دولت نگران است که هرگونه حمله جدید تروریستی در این کشور به صنعت گردشگری که هر سال میلیون‌ها گردشگر را جذب می کند آسیب برساند.
وزارت کشور تونس در بیانیه ای اعلام کرد هشت تندرو وابسته به سازمان انصار الشریعه را بازداشت کرده است. دو نفر از بازداشت شدگان هنگام آماده سازی بمب، بر اثر انفجار آن در منزلی در استان صفاقس در 270 کیلومتری جنوب پایتخت زخمی شده اند. وزارت کشور تونس اعلام کرد اعضای این گروه، وابسته به سازمان غیرقانونی انصار الشریعه هستند که برای حمله تروریستی به موسسات حیاتی در شهر صفاقس برنامه ریزی می کرد. این وزارتخانه درباره تاسیساتی که قرار بود هدف قرار گیرند توضیح نداد.
نیروهای امنیتی تونس از چند ماه پیش مقابله با تندروهای عضو سازمان انصارالشریعه را که پس از سرنگونی زین العابدین بن علی در سه سال پیش در این کشور پدیدار شد آغاز کرده اند. این گروه به تحریک برای حمله به سفارت آمریکا در تونس در 14 سپتامبر 2012 و کشتن مخالفان دولت در سال گذشته متهم است. واشنگتن و تونس این سازمان را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده اند که با سازمان القاعده در مغرب اسلامی ارتباط دارد.
نیروهای پلیس تونس دو ماه پیش در عملیاتی منحصر به فرد توانستند کمال القضقاضی یکی از رهبران بلندپایه انصارالشریعه را که متهم به ترور شکری بلعید از مخالفان دولت در سال گذشته است از پای درآورند. دولت تونس می گوید تندروها از هرج و مرج در لیبی به منظور وارد کردن سلاح به تونس بهره برداری می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار