سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از تهمیدات جدید این کشور در حوزه دریای بالتیک برای مقابله با تهدیدهای روسیه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از تهمیدات جدید این کشور در حوزه دریای بالتیک برای مقابله با تهدیدهای روسیه خبر داد.

"ماری هارف" روز چهارشنبه افزود : « در هفته های اخیر، شش فروند هواپیمای اف‌پانزده دیگر به ناوگان عملیات گشت هوایی ناتو در حوزه دریای بالتیک اضافه کردیم. همچنین دوازده فروند اف‌-شانزده به لهستان فرستاده ایم تا در تمرین های نظامی نیروی هوایی ارتش این کشور حضور داشته باشند. همچنین دوره عملیات کشتی «تراکستون» در دریای سیاه را تمدید کرده بودیم و اکنون که این کشتی عزیمت کرده است، یکی دیگر از کشتی های نیروی دریایی ارتش در مسیر دریای سیاه است. اعضای ناتو دیروز وعده دادند برای انجام دادن این کار از ما حمایت کنند».

هارف افزود: « کنگره آمریکا نیز دیروز سرانجام بسته کمک های پولی را شامل وام های تضمین شده برای اوکراین و همچنین تحریم های جدید را که به گمانم علیه برخی مقامات روسیه است، تصویب کرد. بنابراین به لحاظ حمایت های اقتصادی، در این زمینه نیز گام های لازم را برداشته ایم».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: « این در واکنش به تحرکات فزاینده ای است که روسیه هم اینک به آنها مبادرت ورزیده و همچنین واکنش به این واقعیت است که آن‌ها هنوز برای کاستن از تنش ها اقدام نکرده اند. بدون شک، یکی از اهدافی که سنگ بنای هم پیمانی ما را در ناتو تشکیل داده، آزادی، یکپارچگی و صلح در منطقه اروپا-اقیانوس اطلس است. روس ها نیز با اقداماتِشان، این هدف را تهدید کرده اند. ما با صراحت کامل گفته ایم که اگر روس‌ها به دنبال کاهش (تنش ها) نباشند، ما نیز در واکنش به افزایش تنش از سوی آنها، گام هایی را برخواهیم داشت. آنها بودند که به کشور دیگری نیرو فرستاند و کوشیدند بخشی از آن را ضمیمه (خاکشان) کنند. این روسها هستند که اقدامات مرتکب شده از سوی آنها، قوانین بین المللی را نقض کرده است. تدابیری که ما اتخاذ کرده ایم، کاملاً با هم پیمانی و شراکت ما در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی هم‌خوانی دارد».

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش به روند صلح خاورمیانه اشاره کرد و گفت: « دو طرف در 24ساعت گذشته، اقداماتی کرده اند که به سود مذاکرات نبوده است. به نظر ما، این زمانِ مناسب و سازنده ای برای بازگشت جان کری وزیر امور خارجه به منطقه خاورمیانه نبود. به همین علت بود که وی امروز سفر نکرد. اما نمی‌خواهیم تقصیر را به گردن دیگران بیندازیم.

تیم ما در منطقه حضور دارد. سفیر "مارتین ایندیک "و گروه او در منطقه حضور داشته و با طرفین در تماس هستند. همان طور که گفتم جان کری نیز امروز با بنیامین نتانیاهو و محمود عباس گفتگو کرد. ما گفته ایم این یکی از مراحل مذاکره است که در آن هر طرف باید تصمیم های دشواری بگیرد. البته آنها در این فرآیند، تصمیم های دلیرانه ای گرفته اند؛ اما ما نمی توانیم به جای آنها، تصمیم های دشوار بگیریم. در طول این روند نیز با هر دو طرف مذاکره تعامل داشته ایم که این اقدام تاکنون از جانب آمریکا درست بوده و در آینده نیز چنین خواهد بود»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار