مهارت آموزی، در ایجاد شغل و کارآفرینی تاثیر مستقيم دارد و براي داشتن يك مهارت نياز به آموزش و برنامه ريزي است

 به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راديو اقتصاد ،دكتر علي شاه حسيني در برنامه "صبحانه اقتصادي" پنجشنبه 7 فروردين ماه براي موفقيت توصيه به مهارت آموزي كرده است.

شنوندگان برنامه "صبحانه اقتصادي" در گامي ديگر از تغيير نگرش با چگونگي مهارت آموزي واهميت آن در بهبود وضعيت اقتصادي آشنا شدند.

كارشناس اين برنامه"علي شاه حسيني" بيان كرد: هروز بگوييم عيد مبارك ؛هرروزمان كاش عيد باشد،  معصوم(ع) فرمودند  در روزي كه گناه نكني ان روز عيد است؛ اين يعني وقتي گناه نكني داري كار خوب مي كني و كار خوب سود دهي دارد حالا چه معنوي چه مادي باشد براي انجام كار خوب بايد مهارت داشت.

وي در ادامه براي تبيين اهميت مهارت وضعيت اقتصادي بيان كرد:  دركارگاهي  مهندسی بود که در تعمیر دستگاه های مکانیکی استعداد و تبحر داشت او پس از۳۰ سال خدمت صادقانه با یاد و خاطری خوش باز نشسته شد.

چند سال بعد، از طرف شرکت درباره رفع اشکال به ظاهر لاینحل یکی از دستگاه های چندین میلیون دلاری با اوتماس گرفتند آنها هر کاری که از دستشان بر می آمد انجام داده بودندو هیچ کسی نتوانسته بود اشکال را رفع کند بنابراین، نومیدانه به او متوسل شده بودند که در رفع بسیاری از این مشکلات موفق بوده است.

مهندس، این ا مر را به رغبت می پذیرد او یک روز تمام به وارسی دستگاه می پردازد و در پایان کار، با یک ماژيك  علامت ضربدر روی یک قطعه مخصوص دستگاه می کشدو با سربلندی می گوید: اشکال اینجاست بعد آن قطعه تعمیر می شود و دستگاه بار دیگر به کار می افتد.

مهندس دستمزد خود را10 هزار  دلار  اعلام مي كند و مدير كه ناراحت شده بوده  تقاضای ارائه گزارش و صورتحساب مواد مصرفی می کند.

او بطور مختصر این گزارش را می دهد: بابت یک ماژيك : ۱ دلار و بابت دانستن  و مهارت و تجربه اینکه ضربدر را کجا بزنم: 9۹۹۹ دلار !

كارشناس بخش تغبير گرش و تصميم نو برنامه صبحانه اقتصادي ادامه داد: وقتي از داشتن يك مهارت به خود مي باليد اين غرور نيست بلكه خودباوري و عزت نفس است ، از الان براي آينده تصميم بگيريد و بنويسيد چرا كه  نوشتن آرزوها و اهداف اولین قدم مهم به سمت دست پیدا کردن به آنهاست ، اول به این دلیل که نوشتن آنها مجبورمان می کند اهدافمان را تصویرسازی (تجسم) کنیم  و دوم به این دلیل که عمل نوشتن آنها، تعهدی نسبت به آنها در ما ایجاد می‌کند.

وي با اشاره به اهميت برنامه ريزي براي مهارت آموزي گفت: در مرور داستان زندگي قهرمان زن تنيس جهان كه در 15 سالگي توانست عنوان قهرماني جهان را به دست آورد آممده كه خانوده اش در 5 سالگي او نوشته بودند كه قرار است قهرمان تنيس جهان شود و در اين راه بايد مربي داشت و در مراحل پاياني بايد نقل مكان كرد با اين برنامه ريزي است كه فرزندشان قهرمان تنيس جهان شد حالا ما از بين ديگران چه شاخصه اي داريم بايد اين ويژگي را كشف كنيم و با مهارت اموزي زندگي ومسير ما نو مي شود.

شاه حسيني افزود: براي مهارت آموزي ما زمان كمي داريم و گاهي از خودمان عصباني مي شويم كه اگر هفته اي يكساعت روي آموزش يك مهارت وقت بگذاريم سال آينده در نوروز 1394 چه مسير نويي را پيموده ايم؟ براي مهارت آموزي بايد برنامه طولاني مدت داشت.

اين فعال اقتصادي  تصريح كرد: بهبود اقتصادي بستگي به تخصص و تجربه دارد و اين امر مستلزم يادگيري و تلاش و مهارت آموزي است تا بتوانيم به ديگران اين مهارت را ارائه دهيم.

انسانهاي بارز و موفق كساني هستند كه اگر آنها را در هواپيما دور كره زمين بچرخانند و در محلي دورافتاده رها كنند كمتر از يك هفته باي خود شغلي به دست آورد و هركجا كه باشد اين شخص ثروتمند و سرمايه دار است چون توانمندي دارد پس بايد مهارت بياموزيم توان روحي و فيزيكي و ايده پردازي خود را ارتقا دهيم ، يك زبان بين المللي بياموزيم پس سال نو با يك تصميم نو براي مهرت آموزي گام برداريم.
 
برنامه صبحانه اقتصادي اول تا پانزدهم فروردين 1393 از ساعت 6:30 از راديو اقتصاد پخش مي شود و  دکتر علی شاه حسینی در  اين برنامه  با بخش تغيير نگرش "سال نو ، تصميم نو" ساعت 7:10 صبح  برروي موج اف ام رديف 98 مگاهرتز براي شنوندگان توصيه هاي اقتصادي  دارد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار