افرادی که جزء گروه‌های خاص هستند باید بیش از سایرین مراقب وعده‌های غذایی به ویژه مصرف آجیل خود مخصوصا در ایام عید باشند.

موید حسن قمی کار‌شناس ارشد تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نکته‌ای که حائز اهمیت است، این است که نه تنها در ایام عید بلکه در تمام ایام باید از پرخوری پرهیز کرد. شیرینی و آجیل از کالری بالایی برخوردارند که باید دقت کرد از مصرف بیش از اندازه روزانه خودداری کنیم.  
 
حسن قمی افزود: بیماری‌هایی که بعضی از افراد به آن‌ها مبتلا هستند، مثل بیماری‌های کلیه، قلبی، فشار خون و... افرادی که جزء گروه‌های خاص هستند هم باید بیش از سایرین مراقب وعده‌های غذایی خود مخصوصا در ایام عید باشند. بیماران کلیوی باید دقت کنند که آجیل دارای میزان زیادی نمک، فسفر و پروتئین است که می‌تواند برای آن‌ها مضر باشد.  
 
وي تصريح كرد: این گروه می‌توانند در شرایطی که گوشت روزانه خود را حذف می‌کنند حدود ۱۰ عدد آجیل مصرف کنند و  گروه‌هایی که دارای فشار خون هستند، از همه آجیل‌ها می‌توانند استفاده کنند، البته به شرطی که بدون نمک باشند.بیماران قلبی از آجیل‌ها استفاده کنند، ولی بهتر است از نوع خام باشد. به عنوان مثال از بادام هندی یا بادام زمینی که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳است کمک بگیرند.  
 
وی اذعان داشت: هر سه وعده اصلی غذا باید مصرف شود و فقط این آجیل‌ها را در میان وعده‌های خود جای دهند که میزان مصرفی آجیل برای هر فرد روزانه سی تا چهل گرم است. مثلا اگر فردی از آجیل استفاده می‌کند، دیگر نباید از شیرینی هم استفاده کند و یا شیرینی خود را به حداقل برساند، یعنی روزی یک عدد بهتر است. پیاده روی را در ایام نوروز فراموش نکنند.  
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: آجیل ، عید ، بیماران ، خاص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار