مواظب تغییر عادات غذایی نادرست در نوروز باشید، زیرا این تغییر عادت نادرست زمینه را برای بروز چاقی فراهم می‌کند.

محمدتقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: تغییر الگوی غذایی در نوروز ممکن است منجر به تغییر ذائقه در افراد گردد و زمینه عادات غذایی نادرست را در افراد ایجاد کند و فرد به شیرینی جات گرايش پیدا مي کنند که این مسئله پس از گذشت تعطیلات در فرد پایدار می‌ماند و زمینه یک عادت نادرست و در ‌‌نهایت چاقی و اضافه وزن را پدیدار می‌کند.  
 
وی افزود: در ایام نوروز مصرف آجیل و مغزدانه‌ها که در هرم راهنمایی غذایی در گروه گوشت قرار دارند، افزایش می یابد و مغز دانه‌ها منبع خوبی از چربی‌های غیر اشباع، پروتئین و ریزمغزی‌ها هستند.  
 
وی خاطرنشان کرد: آجیل از منابع خوب ویتامین‌های گروه B، E هستند که حاوی مقادیر مناسبی از آهن نیز است.  
 
وی اذعان داشت: آجیل یا مغز دانه‌ها اگرچه خواص مفیدی دارند و جزء خوراکی‌های سالم هستند، ولی هر ماده غذایی مفیدی نیز اگر خارج از تعادل مصرف شود، اثرات سوء به دنبال دارند که مصرف زیاد آجیل باعث چاقی شده و جلوی اشتهای فرد را نیز می‌گیرد.  
 
وی در خصوص اینکه مصرف زیاد آجیل به ویژه در کودکان که در سنین رشد قرار دارند، گفت: بسیار پراهمیت است، لذا سعی کنید تنقلات و آجیل را در مقادیر کم و بعد غذا به کودکان بدهید تا در اشتهای آن‌ها برای وعده اصلی مشکل ایجاد نکند.  
 
وی در خاتمه گفت: بهتر است نه تنها در ایام نوروز بلکه در تمامی سال عادت به مصرف مرتب هفته‌ای ۳_۲ مرتبه از انواع مغز دانه‌ها را فراهم کنیم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نوروز ، مغز ، غذایی ، عادات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.