مهم نیست شما از چه زمانی اسکار هشتاد و ششم را دنبال کردید، همیشه چیزهایی که می‌توان از آنها درس گرفت از چشم ما دور می‌مانند.

به گزارش حوزه سینما جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هیتفیکس؛ هفته‌ی گذشته هشتاد و ششمین آکادمی اسکار جایزه پر رقابت‌ترین بخش را اهدا کرد. فصل جوایزی که پر از ابهام،تظاهر بود با اعلام نتایجش به پایان رسید. بسیاری بعد از اتمام این برنامه نفس راحتی کشیدند.

مهم نیست شما از چه زمانی اسکار هشتاد و ششم را دنبال کردید، همیشه چیزهایی که می‌توان از آنها درس گرفت از چشم ما دور می‌مانند. مسائلی در این مقاله بیان می‌شود که می‌توان در مراسم اسکار هشتاد و هفت از اتفاق افتادن آنها جلوگیری کرد.

*بدون شک آکادمی اسکار تصمیم گرفته راه درست را برود

قبل از اعلام برندگان،بر حسب اتفاق با دو رای دهنده اسکار مواجه شدم که اعلام کردند به "جاذبه" برای بهترین فیلم رای داده‌اند(گرچه انتظار داشتند "دوازده سال بردگی" برنده شود). حالا به این فکر می‌کنم که اسکار به آن چیزی که ما حدس می‌زدیم خیلی نزدیک است، اما باز هم جای شک وجود دارد که اسکار برنده بهترین فیلمش را با رای رای دهندگان انتخاب نکرده است. اعضای آکادمی اسکار مهمترین و بهترین فیلم را انتخاب کرده‌اند و به خاطر دلایل بیشماری که داشته‌اند آن را به عنوان بهترین فیلم اعلام کرده‌اند. ترجیحا من هم این روش را بیشتر می‌پسندم، روشی که از آگاهی و خبرگی اعضا خبر می‌دهد نه مثل رای دهندگان سال 2006 که "تصادف" را به  جای" کوهستان بروک‌ بک" برگزیدند.
اگر فیلمی در ماه دسامبر اکران شود احتمال برنده شدن در بخش بهترین فیلم اسکار برای آن فیلم کم می‌شود.

قبل از این رسم بود اکران فیلم در ماه دسمابر برنده شدن فیلم را در این بخش تضمین کند،اما حالا این رسم و رسومات منسوخ شده است.آخرین فیلمی که ماه دسامبر اکران شد و برنده جایزه بهترین فیلم شد، "عزیز میلیون دلاری" بود.بهترین زمان اکران فیلم- چه محدود و چه گسترده- ماه‌های اکتبر و نوامبر است. پس قبل از اینکه بخواهید در مورد فیلم "آنجلینا جولی" ،"نشکسته"،قضاوتی بکنید بهتر است بدانید که این فیلم شب کریسمس اکران می‌شود.

*تعریف فیلم برگزیده تغییر یافته است

"نجات آقای بانکس" مطمئنا فیلم  برگزیده اسکار سال 1998 است، یا شاید هم سال 2001 یا 2003.روزهایی که سینما را "شکلات"،"در جستجوی ناکجاآباد"،" زندگی زیباست"، " مسیر سبز" و "مونتی کامل" تسخیر کرده بودند. این فیلم‌ها جایی در جشنواره‌های 2014 ندارند. کمپانی دیزنی اشتباهات استراتژیکی به خاطر زمان اکران فیلمهایش کرد، اما داشتن برگ برنده  در اسکار فقط وابسته به زمان اکران فیلم نیست. " فیلومنا" فیلمی است متعلق به دهه گذشته، اما در این دوره وینستین کمپانی عزم راسخی داشته که توانسته نامزد چهار اسکار شود.

*تاثیرات جشنواره‌های تورنتو و تلوراید

اگر فیلمی به این دو جشنواره،یعنی تورنتو و تلوراید، راه پیدا نکند، جایی در بین برگزیدگان و حتی کمتر از آن نامزدان اسکار نخواهد داشت.

فیلم‌های "قوی سیاه"،" 127 ساعت"،"جاذبه"، "فرزندان" همگی در تلوراید  پیشتاز بودند. این فیلم‌ها از کمپانی‌های وینستین،فاکس سرچ لایت، برادران وارنر بودند. سه کمپانی که در چهار جشنواره اخیر جایزه بهترین قیلم را در آکادمی اسکار از آن خود کردند. به نظر شما هم درس خود را خوب یاد گرفته‌اند؟


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.