مدير كل دفتر اقتصادي و بين الملل استانداري استان از امکان سنجی شركت هاي ايتاليايي و آلماني براي احداث كارخانه توليد ريل در خراسان شمالي خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد،به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی ،موفق با توجه به اينكه كارخانه توليد ريل در كشور وجود نداردگفت: بررسي هاي ما نشانگر شرايط خوب مناطقي از استان براي ايجاد كارخانه توليد ريل با استاندارد جهاني است نشستي با نمايندگان شركت هاي ايتاليايي و آلماني در استان برگزار شد.

وي با توجه به اينكه براي ايجاد كارخانه مذكور دو عامل معادن سنگ آهني و خطوط ريلي موجود، حياتي است گفت: در نشست استانداري با نمايندگان شركت هاي ياد شده پيشنهاد ما منطقه جاجرم بود

موفق افزود: نمايندگان شركت هاي ياد شده به اتفاق مديران استان از جاجرم بازديد كردند

وی گفت:آلمان نتيجه امكان سنجي براي ايجاد كارخانه توليد ريل با طول 110 متر را به ما منعكس خواهد كرد.

موفق با تأكيد بر جذب سرمايه گذاران خارجي در استان افزود: با توجه به وجود زير ساخت هاي مناسب در شهرستان جاجرم قرار شد شركت سرمايه گذار با استقرار يك تيم كارشناسي در منطقه و با هماهنگي فرماندار شهرستان حداكثر در يك ماه نسبت به امكان سنجي پروژه در شهرستان اقدام نمايد و نتيجه را براي پيگيري هاي بعدي به استانداري اطلاع دهد.

موفق در خصوص وضعيت حمل و نقل ريلي نسبت به مجموعه حمل و نقل در كشور و دنيا گفت: 30 تا 35 درصد حمل و نقل در دنيا ريلي است در حالي كه در ايران اين نسبت كمتر از 10 درصد است.

استاندار خراسان شمالي نيز آمادگي كامل استان را براي تحقق اين سرمايه گذاري اعلام كرد.

در صورت تحقق اين پروژه در كشور سرعت ناوگان حمل و نقل ريلي ما بيش از 200 كيلومتر افزايش پيدا مي كند و ايران مي تواند به عنوان صادر كننده محصول نهايي ريل راه آهن و مترو در خاورميانه مطرح شود./س

برچسب ها: احداث ، کارخانه ، ریل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.