اصفهان؛

ذوب آهن اصفهان کشور را در تولید ریل خودکفا می‌کند

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: برای توسعه خطوط امکانات، فنّاوری و زیرساخت‌ها آماده بوده و تنها مشکل ما واردات ریل بود که با امضای قرارداد با ذوب آهن خودکفا می‌شویم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن پورسیدآقایی در مراسم انعقاد قرارداد خرید ریل ملی از شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: توجه جدی امروز دولت به گسترش راه‌آهن قرار گرفته است.

وی افزود: منویات مقام معظم رهبری در دیدار با هیأت دولت مبنی بر توسعه خطوط ریلی و توجه جدی در برنامه ششم توسعه نیز برظرفیت‌های اقتصادی راه‌آهن تاکید دارند.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ادامه داد: امیدوارم توسعه راه‌آهن و تأمین خطوط ریل ملی یکی از یادگارهای به جا مانده از این دولت برای مردم باشد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به این که در هیچ کجای دنیا کشوری توسعه یافته‌ای نداریم که راه‌آهن آن پیشرفته نباشد بیان کرد: همه کشورها که توسعه صنعتی داشته‌اند در سایه توسعه راه‌آهن در آن کشور بوده است.

پورسیدآقایی با اشاره به این در بخش فولاد کشور برنامه‌های توسعه راه آهن انجام شده است تصریح کرد: عدم یکپارچگی برنامه‌های توسعه کشور را از پیشرفت بازخواهد داشت.

وی با بیان این که برای راه‌اندازی راه آهن در کشور صددرصد توانایی داریم افزود: برای توسعه خطوط امکانات، فنّاوری و زیرساخت‌ها آماده بوده و تنها مشکل ما واردات ریل بود که امروز با امضای این قرارداد خودکفا می‌شویم.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: برای واردات ریل با مشکل تحریم و تأمین ارز مواجه بودیم که باعث به وجود آمدن ضعف در روند رشد راه آهن شده بود.

پورسیدآقایی خاطر نشان کرد: سال‌ها بود که بحث تولید ریل ملی را پیگیر بودیم و با شرکت‌های مختلف فولادی مذاکره کردیم اما عزم جدی برای انجام این امر وجود نداشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط تولید ریل ملی در ذوب آهن تصریح کرد: اگر این کارخانه به تولید برسد قطعاً ریل مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند؛ البته باید مراحل و آزمایش‌های فنی، صنعتی و زمانی لازم را برای راه‌اندازی طی کند که خوشبختانه متخصصین ذوب آهن این اطمینان را به ما داده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان اولین قرارداد تولید ریل ملی را 40 هزار تن عنوان کرد و ادامه داد: شرکت ذوب آهن تا پایان سال این میزان را تأمین خواهد کرد و پس از آن، قرارداد جدید 100 هزار تنی را به امضا می‌رسانیم.

وی تأکید کرد: برای تولید ریل 60uic تصور ما بر این بود که نمی‌توانیم در داخل تولید کنیم اما در جلسه با مسؤولان ذوب آهن داشتیم با توجه به ظرفیت‌ها از توانایی تولید این ریل سخن به میان آوردند که ما نیز خرید این محصول را از خارج لغو و آمادگی خرید از ذوب آهن را اعلام کردیم.

پورسیدآقایی در خصوص قرارداد امضا شده خاطر نشان کرد: این اتفاق در دورانی در حال انجام است که مشکلات اقتصادی موجود در کشور و رکود در بازار قدم در این مسیر را برای راه آهن و شرکت ذوب آهن دشوار کرده است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تأمین مالی این قرارداد گفت: طبق قراردادی که امروز امضا شد خرید ریل 33u به صورت صد در صد نقدی صورت گرفته ولی با توجه به تنگناهای اقتصادی موجود در کشور برای قراردادهای بعدی به کمک بانک‌های داخل استان و وام صندوق توسعه نیازمند هستیم.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.