وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نزدیک به 15 هزار واحد موفق به اخذ تسهیلات شدند که 30 درصد از این واحدها متعلق به جهاد کشاورزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا نعمت‌زاده  امروز در آئین افتتاحیه بزرگ‌ترین کارخانه تولید ریل خاورمیانه و ایستگاه ریخته‌گری شماره 5 ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: قرار بود طرح افتتاح ریل سال گذشته به بهره‌برداری برسد اما با کاهش نقدینگی و پایین آمدن قیمت فولاد، نتوانستیم به موقع طرح را به پایان برسانیم.
وی تصریح کرد: دوستان ما در شرکت ذوب‌آهن بدون کمک‌های بانکی و با جذب منابع خودشان توانستند این طرح را به بهره‌برداری برسانند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: مختصری از طرح ریل باقی مانده که تا یکی دو ماه آینده کامل می‌شود تا به استاندارهای جهانی نزدیک شویم.
وی با بیان این که تکمیل زنجیره فولاد از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، عنوان کرد: در وزارت صنعت با همکاری فعالان اقتصادی دنبال آن هستیم و هر روز شاهد طرح‌هایی هستیم که مربوط به تکمیل این زنجیره است.
نعمت‌زاده افزود: این که شمش همین جا تولید می‌شود و از این به بعد به ریل تبدیل می‌شود، ارزش افزوده تولید می‌کنید و در راستای تکمیل زنجیره فولاد است.
وی ادامه داد: تیرآهن بال پهن هم که کمبود داریم در همین خط تولید می‌شود که البته در حال حاضر ریل اولویت دارد اما توانمندی تولید تیرآهن بال پهن هم وجود دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تقاضا داریم راه‌آهنی‌ها اعتماد کنند و سفارشات خارج را تا جایی که ممکن است کم کنند و از داخل تأمین کنیم؛ ما هم قول دادیم که این کار را انجام دهیم.
وی با بیان این که ظرفیت تولید ریل ذوب‌آهن به گونه‌ای است که بیش از نیاز داخل خواهد بود، تأکید کرد: از همین الان توصیه می‌کنیم برای صادرات تلاش کنید.
نعمت‌زاده تصریح کرد: در سال جاری 33 طرح ابلاغ شده که در سال مقاومتی چهاردهمین آن امروز افتتاح شد و امیدواریم تا پایان سال همه این طرح‌ها افتتاح شود؛ همچنین قول داده بودیم 5 هزار طرح نیمه تمام صنعتی را تکمیل و راه‌اندازی کنیم که تا این لحظه 2 هزار و 900 هزار واحد پروانه بهره‌برداری گرفته است و تا آخر سال همه را کامل می‌کنیم.
وی در پایان اظهار کرد: نزدیک به 15 هزار واحد موفق به اخذ تسهیلات شدند که 30 درصد از این واحدها متعلق به جهاد کشاورزی است؛ 11 هزار میلیارد تومان نیز بانک‌ها اختصاص دادند که از آن‌ها می‌خواهیم سخت‌گیری نکنند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.