رئیس اداره فدرالی نظارت برتجارت مواد مخدر روسیه گفت : ایالات متحده و ناتو مسؤول رشد تولید مواد مخدر در افغانستان می‌باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  "روسیا الیوم" ، رئیس اداره فدرالی نظارت بر مواد مخدر روسیه "ویکتور ایوانف" اعلام کرد : ایالات متحده و ناتو مسؤول مستقیم رشد فاجعه بار تولید مواد مخدر در افغانستان هستند.

وی که در کمیته مبارزه با مواد مخدر روسیه امروز چهارشنبه صحبت می‌کرد گفت : شگفت است که واشنگتن که حضورش در افغانستان همراه با رشد بی‌سابقه تولید مواد مخدر همراه بوده است سعی می کند که مسوولیت آن را به عهده دولت محلی بیاندازد.

وی گفت : روسیه به اعضای ناتو در هنگام نشست شان در بروکسل در سال 2010 پیشنهاد طرحی را برای از بین بردن تولید مواد مخدر در افغانستان به نام "رادوگا -2" داد که از جانب ایالات متحده و ناتو تا امروز به فراموشی سپرده شد.

وی گفت : جهان در آستانه یک وضعیت فوق‌العاده در افغانستان قرار دارد : ایالات متحده هیچ استراتژی برای مبارزه با تولید مواد مخدر در افغانستان پس از عقب نشینی نیروهای بین‌المللی ندارد علاوه بر اینکه اخیرا مسؤولان و سیاستمداران آمریکایی ارزیابی های صریحی را مبنی بر شکست تلاشهای آمریکا در زمینه مبارزه با مواد مخدر بیان می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار