ریموند یانس( Raymond Yans) رئیس هیات بین المللی مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد، از اقدامات صمیمانه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر، تقدیر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، ریموند یانس در حاشیه انتشار گزارش سالانه سازمان ملل درباره مواد مخدر، در مصاحبه با خبرنگاران از جان باختن شماری از نیروهای مبارزه با مواد مخدر ایران، ابراز تاسف کرد و تداوم این اقدامات و افزایش امکانات درمان معتادان را در ایران، خواستار شد. این مقام سازمان ملل افزود: کشت خشخاش در افغانستان، با 39 درصد افزایش، در سال 2013 به بالاترین میزان رسیده به گونه ای که 209 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این کشور، زیر کشت خشخاش قرار گرفته اما میزان تولید مواد مخدر به علت شرایط آب و هوایی در افغانستان، در مقایسه با سال 2012 میلادی، ثابت مانده است. 

به گفته ریموند یانس، فساد گسترده در دولت و ناامنی در افغانستان، از مهم ترین علل افزایش کشت خشخاش در این کشور است و برای کمک به این کشور، به کمک های جهانی و منطقه ای، به ویژه یاری همسایگان نیاز است. 

رئیس هیات بین المللی مبارزه با مواد مخدر وابسته به سازمان ملل متحد در این مصاحبه گفت: اگرچه مصرف هروئین و کوکائین در اروپای غربی رو به کاهش است، مصرف داروهای روان گردان و حشیش، افزایش یافته است زیرا مصرف کنندگان جوان، به غلط تصور می کنند که مصرف این مواد، خطرات کم تر دارد.

وی از آمریکا و کشورهای اروپایی خواست در زمینه افزایش آگاهی های مردم، به ویژه جوانان، تلاش بیشتری صورت دهند تا جمعیت بیشتری از خطرات مواد مخدر آگاه شوند. به گفته ریموند یانس، هزینه کردن یک دلار در راه پیشگیری از توزیع و مصرف مواد مخدر، ده دلار در هزینه های پیشگیری از قاچاق مواد مخدر و درمان معتادان، صرفه جویی می کند. 

ریموند یانس در گزارش خود در جمع خبرنگاران گفت: در اروپا کشت غیر قانونی خشخاش در منازل خصوصی و مزارع رو به افزایش است و در شماری از کشورها همچون انگلیس، باندهای سازمان یافته به کشت گسترده خشخاش دست می زنند. وی افزود: مواد مخدر مصرفی در اروپا، بیشتر از آسیا قاچاق و سپس در اروپا، فراوری، بسته بندی و توزیع می شود. براساس گزارش سازمان ملل، بالکان کماکان مسیر اصلی قاچاق مواد مخدر به اروپاست و میزان اندکی مواد مخدر نیز در این قاره تولید می شود. ریموند یانس گفت: 90 درصد از کوکائین مصرفی در آمریکا از کلمبیا تامین می شود که پس از عبور از مکزیک و آمریکای مرکزی، به کشور آمریکا می رسد. وی افزود: کشف هروئین در شرق آفریقا ده برابر شده که مسیر ورود هروئین به اروپاست و مصرف حشیش در آفریقا، دو برابر متوسط مصرف در جهان است. براساس گزارش سالانه سازمان ملل درباره مواد مخدر، بیشترین مرگ مرتبط با مواد مخدر، در شمال آمریکاست و افزایش تولید و مصرف مواد مخدر در شرق و جنوب شرق آسیا، موجب نگرانی است به گونه ای که شمار معتادان چینی که رسما ثبت شده، پارسال به 3/1 میلیون نفر رسیده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار