۳۰ هزار زوج دانشجو در قالب کاروان‌های مختلف تا پایان اردیبهشت به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

مهدی غلامی مقدم مدیر طرح همسفر تا بهشت نهاد رهبری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی  باشگاه خبرنگاران گفت: ۳۰ هزار زوج دانشجو در قالب طرح همسفر تا به بهشت به مشهد مقدس فرستاده شدند. 

وی افزود: این تعداد از دانشجویان در قالب ۳۰ کاروان و ۱۰۰۰ هزار زوج دانشجو، ظرف مدت ۳ روز به مشهد مقدس رفتند این دانشجویان از دانشگاه‌های سراسر کشور که تاریخ عقد آن‌ها در مهر و آبان ۹۱ و ۹۲ بوده است به این سفر اعزام شدند. 

 غلامی تصریح کرد: این سفر از تاریخ ۳ بهمن ۹۲ آغاز و تا آخر اردیبهشت ۹۳ (البته به غیر از ایام نوروز) ادامه دارد که طی مدت اقامت ۳ روز این زوج‌های دانشجو، برنامه‌های مختلفی در قالب فرهنگی و آموزشی و شاد برای زوج‌های دانشجو در نظر گرفته شده است. 

ازدواج‌های دانشجویی کمترین میزان طلاق‌ها را به خود اختصاص داده است

 غلامی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر افزایش یا کاهش تعداد زوج‌های دانشجو در سال گذشته اظهار داشت: تعداد زوج‌های دانشجو که به این سفر معنوی امسال اعزام شدند ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است. 

وی افزود: البته طبق پژوهشی که امسال شکل گرفته است ازدواج‌های دانشجویی، ازدواج‌های موفقی بوده که کمترین میزان آمار طلاق را به خود اختصاص داده است به طوری که از میان ۳۰۰ هزار زوج دانشجو کمتر از ۲ درصد به طلاق منتهی شده است. 

 غلامی تصریح کرد: با توجه شعار ازدواج‌های دانشجویی به عنوان ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان و پایدار شاهد کمترین آسیب مبنی بر آسیب‌های شامل طلاق و اختلافات در کانون خانوادگی هستیم و همین امر این را می‌طلبد که با آموزش جدی میزان ازدواج‌های دانشجویی در کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار