"میخائیل گورباچف" آخرین رهبر اتحاد شوروی در اظهاراتی به تحولات اخیر اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "میخائیل گورباچف" آخرین رهبر اتحاد شوروی در اظهاراتی در مورد اوکراین در اجلاسی در شارجه در امارات متحده عربی گفت: ریشه بحران اوکراین در ناتوانی دولت برای برقراری دموکراسی است.

وی افزود: "نبود پروستریکا" اوکراین را بحران‌زده کرد. اشاره گورباچف به اصلاحات خود در شوروی سابق بود.

گورباچف امید داشت که برنامه‌های اصلاحات اقتصادی او (پروستریکا) در داخل باعث افزایش سطح زندگی و بازده کارگران شود. اما بسیاری از اصلاحات او بسیار تندرو شمرده می‌شدند و با مخالفت‌هایی از درون حکومت شوروی مواجه شدند.

میخاییل گورباچف رهبر 82 ساله  پیشین اتحاد جماهیر شوروی در میان جمعی از مردم و کارشناسان درکنفرانس ارتباطات بین المللی دولتها در امارات متحده عربی گفت: بحران سیاسی اوکراین که باعث  برکناری رئیس جمهور و سقوط دولت شد، ریشه در ناکامی یاناکوویچ در ایجاد فضایی دموکراتیک دارد .

وی که یک روز پس از تصرف کیف و دفتر ریاست جمهوری بوسیله مخالفان دولتی و برکناری ویکتور یاناکوویچ رئیس جمهور برکنار شده اوکراین سخن می گفت، افزود : روزنه های فضای دموکراتیک در اوکراین بسته شد و دولت غیر دموکراتیک ثابت کرد، توانایی ایجاد اصلاحات اقتصادی و ارتقای وضعیت معیشتی مردم خود را ندارد. دولت یاناکوویچ درمبارزه با فساد و ایجاد فضای گفتگو عاجز بوده است. من از آمریکا و اتحادیه اروپا درخواست کردم برای جلوگیری از تشدید اوضاع بحرانی در اوکراین و پایان بخشیدن به خونریزی ها در این کشور با کمترین هزینه،کمک کنند. متاسفانه این کمک‌ها به موقع میسر نشد و حادثه ای تلخ و ناگوار در اوکراین روی داد. نابرابری های ناشی از سیاست جهانی سازی که روندی کور بود، باعث ایجاد تحولاتی شدکه بازندگانش بمراتب از برندگانش بیشتر بودند.          
     

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار