براي نخستين بار در دولت يازدهم مسئولان مدهاي مختلف حمل و نقل به اين نتيجه رسيده‌ است كه با همدلي براي حمل ونقل چند وجهي برنامه ريزي کند از پيگيري براي تصويب قوانين تسهيل كننده حمل ونقل چند وجهي در دولت و مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،علي محمد نوريان در پايان دومين همايش توسعه حمل و نقل چند وجهي و صنايع وابسته در شبكه تجارت بين‌المللي ‌گفت : سهم حمل و نقل ايران از تجارت جهاني 17 هزار و 600 ميليارد دلاري، بسيار پايين است. 

وي افزود : رتبه كشور روسيه در اين زمينه هشتم، عربستان در مقام سيزدهم و ايران در جايگاه پنجاهم است.

قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در امور هوانوردي و هواشناسي اظهار داشت: حمل كالا از كانال سوئز به دليل تهديدهاي اخير و مشكلات مصر موجب شد كشورهاي پيشرفته براي حمل كالاي خود دنبال مسير جايگزين باشند  كه ايجاد راهگذر  تراسيكا طراحي شد تا حمل كالا سريع و مطمئن انجام شود و ايران تلاش كرد جايگاهي در اين كريدور داشته باشد. 

وي گفت : مسئولان حمل و نقلي بايد با يكديگر هماهنگ كار كنند و رقيب يكديگر نباشند كه تلاش مي کنيم كميته يا دفتر مشتركي در ستاد وزارتخانه ايجاد و لايحه اي نيز براي اين كار تهيه شود.  
نوريان يادآور شد: تقريبا تمام برنامه ريزان اتفاق نظر دارند كه محور توسعه بايد حوزه ريلي باشد كه بايد در اين زمينه به حداقل‌هاي جهاني برسيم. 

وي گفت: تشكل‌هاي حرفه‌اي بايد تقويت و توسعه يابد و با جهت‌گيري هدفمند و با پشتيباني و حمايت وزارت راه و شهرسازي مي توانند سهم كشور را افزايش دهند كه در اين زمينه جلوگيري از رقابت‌هاي مضر بين بازيگران و دست‌اندركاران مدهاي حمل ونقلي ضروري است و اگر اين مدل ايجاد نشود ، به هدف نخواهيم رسيد.

قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي ما بايد بتوانيم پيوست مناسبي را با ساختارهاي حمل و نقل بين المللي داشته باشيم و در اين زمينه به سيستم يكپارچه حمل نقل از تاجر به تاجر، گمرك به گمرك و گمرك به تاجر نياز  داريم و موراد جنبي و پشتيباني نيز مي‌تواند نقش آفرين باشد. 

قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي در امور هوانوردي و هواشناسي با تاكيد بر اينكه بايد فضاي مناسب كسب و كار در حمل و نقل چندوجهي ايجاد شود ، گفت: محور اصلي توسعه حمل و نقل چندوجهي ؛ توسعه خط آهن و ايجاد بنادر خشك است.

انتهای پیام/
برچسب ها: راه ، شهرسازی ، قوانین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار