مدير كل دفتر ايمني و بررسي سوانح سازمان هواپيمائي كشوري گفت: در راستاي تسهيل در امر گزارش دهي تهديدات صنعت هوانوردي، سيستم گزارش دهي داوطلبانه رويدادهاي هوانوردي راه اندازي شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مهدي علي عسگري با بيان اينكه سيستم مذكور در راستاي اجراي برنامه جامع ايمني هوانوردي كشور راه اندازي شده است، افزود: در جهت اجراي بند "پ" ماده 32 آيين نامه بررسي سوانح هوائي كشور، اطلاع از رويدادهاي هوانوردي، استفاده از كليه گزارش هاي متخصصان، مسافران، بهره برداران و عموم استفاده كنندگان از صنعت حمل و نقل هوائي كشور، سازمان هواپيمائي كشوري نسبت به اصلاح و به روز رساني سيستم گزارش دهي داوطلبانه اقدام كرد.

وي با بيان اينكه اين اصلاحات به منظور تسهيل در امر گزارش دهي تهديدات صنعت هوانوردي انجام شده است، اظهارداشت: سيستم مذكور قابليت دريافت گزارش‌هاي داوطلبانه و بدون نام را داشته و از طريق آن افراد مي توانند بدون نگراني از عواقب اين امر، گزارش‌هاي مرتبط با ايمني هوانوردي را به منظور بررسي به سازمان هواپيمايي كشوري ارسال كنند.

مدير كل دفتر ايمني و بررسي سوانح سازمان هواپيمائي كشوري، ابراز داشت: در صورتي كه گزارش دهندگان تمايل داشته باشند از نتايج اين پيگيري ها مطلع شوند مي توانند با ارسال آدرس ايميل يا تلفن خود با اطمينان از عدم انعكاس مشخصات اين افراد در جريان پيگيري ها قرار خواهند گرفت.

علي عسگري افزود: كليه گزارشهاي ارسال شده با استفاده از نظرات كارشناسان خبره بررسي و كنكاش مي شود و در جهت شناسايي به موقع مخاطرات و اقدام قبل از بروز آسيب و شناسايي پتانسيل خطر، حفظ و ارتقا ايمني مورد استفاده قرار مي گيرد.

وي خاطرنشان كرد: از اين رو از كليه كارشناسان، متخصصان، دست اندركاران بخش هاي مختلف (شركت هاي هواپيمائي، مراكز تعمير و نگهداري وسايل پرنده، مراكز آموزش خلباني، فرودگاهها و مراكز مراقبت پرواز، مراكز ارائه دهنده خدمات فرودگاهي و ....) بهره برداران، مسافران، خلبانان و عموم مردم دعوت مي شود اخبار، گزارشها، نقطه نظرات و اطلاعات مرتبط با ايمني هوانوردي را از طريق سامانه فوق به آدرس www.cao.ir منعكس كنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار