کتاب که این روزها بازیچه‌ای در دستان سست بنیاد مسئولان شده، محتمل بر شرط زمان و سوار بر پرز زبان بار دیگر راهی ناکجا آباد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ انگار همین دیروز بود که گفتند نمایشگاه کتاب را از مکان دائمی نمایشگاه‌های تهران انتقال می‌دهند تا بار ترافیکی بزرگراه چمران و خیابان ولیعصر برداشته شود اما کسی به فکر هویت جغرافیایی و معنوی این نمایشگاه نبود.
 
نمایشگاهی که روزی جای سوزن انداختن در آن نبود و امروزه پرنده هم به اجبار و گاهی از سر بیکاری در آن مانوری می‌دهد، این روزها جانش به لب پله‌های نوک تیز شبستان مصلای امام خمینی(ره) رسیده و دیگر امیدی به بازیابی هویت چندین و چند ساله‌اش ندارد.
 
این روزها که گویی خاک مرده برتن جشنواره‌های مطرحی چون جشنواره مطبوعات پاشیده و به قصد غفلت از روی عمد آن را به دلایل واهی تعطیل کرده، جشنواره کتاب نیز محتمل بر شرط زمان و سوار بر پرز دهان به سوی ناکجا آباد دیگر می‌رود تا که شاید بتوان این بار هم بار ترافیکی اشتغالات ذهنی مسئولان را کم کرد.
 
این روزها نمایشگاه کتاب محتاج ذهنیت من و شماست، نمایشگاهی که در ورطه فراموشی افتاده و چون فرزندی طفیلی برسر راه قرار گرفته را باید در خاطرمان زنده نگه داریم.
 
در پایان باید گفت بیایید دست به دست هم نمایشگاه کتاب را از فضای خارج از زندگی روزمره خود به داخل این زندگی بکشانیم، باشد که کتاب غفلت به خود نبیند.
 
انتهای پیام/ اس
برچسب ها: ادبیات ، کتاب ، نشر ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.