جاکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی جمعه اعلام کرد انتخابات عمومی این کشور برای انتخاب اعضای پارلمان هفتم مه 2014 برگزار خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاکوب زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی جمعه اعلام کرد انتخابات عمومی این کشور برای انتخاب اعضای پارلمان هفتم مه 2014 برگزار خواهد شد.

زوما در بیانیه ای اعلام کرد:«این انتخاباتی تاریخی است زیرا در بیستمین سالگرد آزادی ما از چنگال آپارتاید برگزار می شود.»

این انتخابات که پنجمین انتخابات از زمان برقراری دموکراسی است قرار است راه را برای انتخاب رئیس جمهوری آینده آفریقای جنوبی باز کند.

از زمان پیروزی قاطع حزب نلسون ماندلا در سال 1994 ، کنگره ملی آفریقا در همه انتخابات ملی به پیروزی رسیده است اما به تدریج از وزنه آن کاسته شده است.

امسال ، در حالی که خشم مردمی علیه خدمات نامناسب دولتی و فساد مالی هر روز در شهرها و حومه های فقیرنشین بیشتر می شود و حتی این مناطق صحنه درگیری های خشونت آمیز است چالش بسیار بزرگ است .

سی ام ژانویه ، کنگره ملی آفریقا در انتخابات عمومی میانه دوره ای بخشی از آرای خود را از دست داد و سه شورای شهر را به ائتلاف دموکراتیک که نخستین حزب مخالف دولت محسوب می شود، واگذار کرد.

رقبای حزب ائتلاف دموکراتیک که هم اکنون رهبری استان ثروتمند کیپ تاون غربی را برعهده دارد ، این حزب را « حزب سفیدها» می دانند هرچند شماری از اعضای آن اکنون سیاه پوست هستند.

این حزب همچنان مهم ترین حزبی باقی مانده است که می تواند با تسلط کنگره ملی آفریقا مقابله کند.

دسامبر، مهم ترین اتحادیه صنفی آفریقای جنوبی یعنی صنایع ذوب فلزات از کنگره ملی آفریقا جدا شد و اعلام کرد دیگر از این حزب در انتخابات عمومی آینده حمایت نخواهد کرد.

اتحادیه صنفی ذوب فلزات آفریقای جنوبی که از چند ماه پیش در قبال دولت بسیار انتقادی است علنا کنگره ملی را متهم کرده است که دیگر از طبقه کارگری حمایت نمی کند.

سرانجام ، خود زوما به ویژه از زمان عملیات ساختمانی پرزرق و برق در اقامتگاه خصوصی خود با هزینه دولت با هزینه 13 میلیون یورویی به شدت غیرمحبوب شده است.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار