ایگاد ، سازمانی بین دولتی در شرق آفریقا از طرفهای درگیر در سودان جنوبی خواست تا سه روز دیگر با حضور در آدیس آبابا ، دومین دور از مذاکرات صلح سودان جنوبی را در اتیوپی آغاز کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، وزیر امور خارجه سودان جنوبی هم  از جمهوری اسلامی ایران خواست تا با اعمال نفوذ همه جانبه خود برای حل بحران این کشور مشارکت کند.

بارنابا بنجامین در این مصاحبه با اشاره به فعالیتهای انسان دوستانه و صلح طلبانه جمهوری اسلامی ایران در بحران های مختلف گفت : از دولت ایران درخواست می کنم روند صلح پیشنهادی ایگاد را حمایت کند تا پیشرفت در این مسیر دو چندان شود.

تمرکز بر آشتی ملی ، محور اصلی دومین مرحله از مذاکرات طرفین درگیر در سودان جنوبی است که سازمان ایگاد هم بر آن تاکید کرده است.

ویلیام اوریابه کارشناس مسائل استراتژیک قاره آفریقا با اشاره به اینکه درگیریها در سودان جنوبی شکل قبیله ای به خود گرفته است، گفت: نمایندگان ویژه طرفین درگیر در سودان جنوبی قرار شد ، تیم های ناظر خود را برای استمرار آشتی ملی به مکانهای مختلف در این کشور مستقر کنند.

جنگ و خشونت میان نیروهای دولتی و شورشیان هوادار معاون سابق رییس جمهور سودان جنوبی از53 روز پیش آغاز شد و دراین مدت بیش از هزار و 300 نفر کشته و یک میلیون نفر هم بی خانمان شده اند.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار